Basware Oyj:n osakepalkkiojärjestelmien mukainen omien osakkeiden luovutus

Basware Oyj, pörssitiedote 19.3.2021 klo 09:00

Basware Oyj:n hallitus on 18.03.2021 päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista Basware Oyj:n avainhenkilöiden osakepalkkiojärjestelmien Performance Share Plan 2019-2020 ja Matching Share Plan 2018-2020 palkkioiden maksamista varten.

Osakeannissa on 18.03.2021 luovutettu 39 908 Basware Oyj:n osaketta vastikkeetta osakepalkkiojärjestelmään kuuluville avainhenkilöille osakepalkkiojärjestelmien ehtojen mukaisesti. Osakkeet siirretään osallistujien arvo-osuustileille aikaisintaan 30.3.2021.

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu Basware Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 18.3.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Osakkeiden siirron jälkeen yhtiön hallussa on yhteensä 8 568 omaa osaketta.

Hallituksen 18.03.2021 päättämän osakeannin seurauksena hallitus päätti myös tarkistaa niiden osakkeiden lukumäärää, joita voidaan merkitä alkuperäisen, yhtiön maaliskuussa 2019 Bregal Milestonelle antaman ja myöhemmin lokakuussa 2020 Briarwood Chase Management LLC:lle siirretyn 1 000 vapaasti siirrettävän optio-oikeuden perusteella. 18.03.2021 suoritetun tarkistuksen jälkeen optio-oikeudet oikeuttavat niiden haltijan merkitsemään yhteensä 1 003 000 yhtiön osaketta (1 001 000 osaketta ennen tarkistusta) oikaistulla 29,7939 euron merkintähinnalla osaketta kohden (ennen oikaisua merkintähinta osaketta kohden oli 29,8764 euroa). Nostaakseen niiden osakkeiden määrää, jotka voidaan merkintä optio-oikeuksilla, hallitus käytti 18.03.2021 sille 18.03.2021 pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa myönnettyä valtuutusta päättämällä antaa erityisiä oikeuksia, jotka oikeuttavat niiden haltijan merkitsemään 2 000 uutta yhtiön osaketta. Nämä optio-oikeuksien ehtoihin tehtävät tarkistukset tulevat voimaan niiden tultua rekisteröidyiksi kaupparekisteriin, minkä odotetaan tapahtuvan arviolta huhtikuussa 2021.

Martti Nurminen, talousjohtaja, Basware Corporation
Puh. +358 (0)40 751 7194, martti.nurminen@basware.com

Tietoja Baswaresta:

Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.