Baswarelle SDCE Top 100 -palkinto USA:ssa Envision Healthcaren hankintaprosessien kehityksestä

Tiedotusvälineille 9.8.2017

- Terveydenhuollon ulkoistaja saavutti miljoonien vuosittaiset säästöt ja läpinäkyvyyden ostoihinsa hankinta-automaation avulla

Johtava hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä rahoituspalvelujen tarjoaja Basware on saanut SDCE 100 Top Supply Chain Projects Award -palkinnon Supply & Demand Chain Executivelta. Palkinto myönnettiin Baswaren asiakkaan, Envision Healthcaren hankinta-automaatiolla saavuttamien liiketoimintahyötyjen perusteella. Hanke mahdollisti tälle yhdysvaltalaiselle ulkoistettujen terveydenhuollon palvelujen tuottajalle miljoonaluokan säästöt joka vuosi.

“Tämän päivän kulutietoisella terveydenhuoltoalalla Envision Healthcare erottuu edukseen eteenpäin katsovana yhtiönä, joka on sitoutunut järkevään rahan käyttöön hankinnoissa”, sanoo Tehseen Dahya, Baswaren Pohjois-Amerikan johtaja. “On todella palkitsevaa pystyä tukemaan heitä saamaan ote kuluistaan ja parantamaan läpinäkyvyyttä kulutukseen, varastoon ja resursseihin; tämä kaikki auttaa heitä saavuttamaan tuntuvat säästöt.”

Valitsemalla Baswaren Purchase-to-Pay-pilvipalvelun Envision automatisoi entiset manuaaliset ja paperipohjaiset prosessit, ja saavutti näkymän kulujensa yksityiskohtiin ja jaksotuksiin. Näin saamillaan hyödyillä yhtiö pystyi kattamaan alkuperäisen investointinsa alle vuodessa. Yhtiö säästi merkittävästi ostojen keskittämisessä valituille toimittajille, tuotteiden ja toimittajien standardoinnissa ja sopimustenmukaisuuden varmistamisessa. Lisäksi Envision paransi neuvotteluasemiaan, hyötyi paljousalennuksista ja pystyi korvaamaan aiemmin hankkimansa tuotteet edullisemmilla.

“Baswaren sähköinen hankintaratkaisu antaa meille täyden näkymän ostoihimme ja mahdollistaa meille kulusäästöt, kun pystymme hallitsemaan hankintakanavia, parantamaan neuvotteluasemaamme ja varmistamaan sopimusten säännöstenmukaisuuden”, perustelee Envision Healthcaren hankintajohtaja Valerie Gaither. “Esimerkiksi käyttämällä järjestelmää lääketieteellisten protokollien arvioinnissa kliinisen osaamisemme avulla pystyimme supistamaan tuotevalikoimaa varastossamme viidessä hankintakategoriassa 50 prosentilla, mikä merkitsee useiden miljoonien säästöjä vuositasolla.”

SDCE 100 on vuosittain julkaistava listaus sadasta innovatiivisesta toimitusketjuprojektista, ja se toimii myös oppaana toimitusketjujohtajille, jotka etsivät uusia mahdollisuuksia kehittää toimintaansa. Listauksen projektit näyttävät, kuinka hankintajärjestelmät ja palveluntuottajat tukevat asiakkaitaan nostamaan hankintatoimensa tasoa menestyksekkäästi.

“Tavoitteemme vuoden 2017 Top 100 -listauksella on kiinnittää huomio onnistuneisiin ja innovatiivisiin muutosprojekteihin, joilla pienet, keskikokoiset ja suuret yritykset ovat saavuttaneet viivan alla mitattavaa arvoa”, sanoo Ronnie Garrett Supply & Demand Chain Executivesta. “Valikoimamme hankkeet voivat toimia myös oppaana hankintatoimen johtajille, kun he etsivät uusia mahdollisuuksia kehittää omaa toimintaansa. Onnittelemme kaikkia voittajia hienoista suorituksista.”

press@basware.com

Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi/sijoittajat.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.

Supply & Demand Chain Executive

Supply & Demand Chain Executive is the executive's user manual for successful supply and demand chain transformation, utilizing hard-hitting analysis, viewpoints and unbiased case studies to steer executives and supply management professionals through the complicated, yet critical, world of supply and demand chain enablement to gain competitive advantage. Visit us on the web at www.SDCExec.com

Envision Healthcare

Envision Healthcare Corporation is a leading provider of physician-led services, ambulatory surgery center management, post-acute care and medical transportation. Physician-led services encompass providers at more than 780 hospitals in 45 states and include leadership positions in emergency department and hospitalist services, anesthesiology, radiology, and women’s and children’s services, as well as offerings in general surgery and office-based medicine. As a market leader in ambulatory surgical care, the company owns and operates 260 surgery centers and one surgical hospital in 35 states and the District of Columbia, with medical specialties ranging from gastroenterology to ophthalmology and orthopedics. Post-acute care is delivered through an array of clinical professionals and integrated technologies designed to contribute to efficient and effective population health management strategies. As a leader in healthcare transportation services, the company operates in 39 states and the District of Columbia. In total, the company offers a differentiated suite of clinical solutions on a national scale, creating value for health systems, payors, providers and patients. For additional information, visit www.evhc.net