Baswaren käyttömenojen analytiikka parantaa kulujen läpinäkyvyyttä

Espoo, 23.10.2018 – Basware (Nasdaq: BAS1V), maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, on esitellyt Basware Analytics -ratkaisuun uutena innovaationa sidottujen käyttömenojen analytiikan, joka tarjoaa täydellisen näkyvyyden kaikkiin avoimiin kuluihin niiden lähteestä riippumatta. Sidottujen käyttömenojen analytiikka mahdollistaa tulevien kulujen arvioinnin ostotilauksien, maksusuunnitelmien ja ostotilauksettomien laskujen perusteella sekä antaa organisaatiolle tietoja myös kuluhistoriasta.

"Digitalisointi ja globalisaatio ovat tuoneet mukanaan jatkuvasti kasvavan tarpeen ajantasaiselle ja dataan perustuvalle tiedolle, erityisesti käyttömenojen suhteen. Organisaatiot keskittyvät yleensä tarkastelemaan kuluhistoriaansa, mutta Baswaren sidottujen käyttömenojen analytiikan ansiosta ne voivat nyt suunnata katseensa tulevaisuuteen", kertoo Teemu Toroi, Baswaren tuotejohtaja, Data & Analytics Product Line Management. "Sidottujen käyttömenojen analytiikka tarjoaa täydellisen ja kattavan näkyvyyden tuleviin kuluihin avoimien ostotilausten, ostotilauksettomien laskujen ja myös liiketoiminnan ulkoisesti luotujen asiakirjojen perusteella."

Sidottujen käyttömenojen analytiikka näyttää sidottujen kulujen tason liiketoiminnan asiakirjojen, kuten ostotilausten, maksusuunnitelmien ja ostotilauksettomien laskujen, perusteella sekä tarjoaa ennusteen kulujen toteutumisesta. Analyysien tarkkuus on sitä parempi, mitä enemmän asiakirjoja on käsitelty ja mitä pidemmälle kunkin asiakirjan käsittely etenee.

Kaikkien avoimien kulujen täydellinen läpinäkyvyys antaa talous- ja hankintaosastoille kassavirta-analyysissa ja taloudellisessa päätöksenteossa tarvittavat tiedot.

"Lintuperspektiivi organisaation kaikkiin kuluihin ja mahdollisuus tarkastella niitä rivitasolla tekevät sidottujen käyttömenojen analytiikasta erittäin tehokkaan työkalun", jatkaa Toroi. "Kaikille on tarjolla samat taloustiedot ja kaikille asetetaan samat tavoitteet, joten organisaatiot voivat siirtyä perinteisestä kuluanalyysista strategiseen liiketoiminnan analysointiin ja käyttömenojen taktiseen optimointiin, mikä puolestaan tehostaa budjettiseurantaa ja kuluhallintaa sekä parantaa kassavirtaennusteiden luotettavuutta."

Lue lisää uudesta sidottujen käyttömenojen analytiikasta Baswaren blogissa ja katso myös esittelyvideo.

press@basware.com

Tietoja Baswaresta

Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: www.basware.fi.