Baswaren nimitystoimikunnan kokoonpano

Basware Oyj, pörssitiedote, 1.9.2021 klo 10:00

Basware Oyj:n nimitystoimikuntaan on 16.3.2017 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen hyväksymän toimikunnan työjärjestyksen mukaisesti nimetty seuraavat jäsenet:

• Brian Nelson, Long Path Partners LP
  • Hjalmar Ek, Lannebo Fonder AB
  • Ilkka Sihvo
  • Michael Ingelög, Basware Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Nimitystoimikunta koostuu neljästä (4) jäsenestä, joista yhtiön kolme (3) suurinta osakkeenomistajaa ovat kukin oikeutettuja nimeämään yhden jäsenen. Yhtiön kulloinenkin hallituksen puheenjohtaja toimii toimikunnan neljäntenä jäsenenä. Nimeämiseen oikeutetut yhtiön suurimmat osakkeenomistajat määräytyvät vuosittain Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröityinä olevien omistustietojen tai hallintarekisteröityjen osakkeenomistajien erikseen esittämien omistustietojen perusteella.

Nimitystoimikunnan tehtävänä on valmistella ja esitellä varsinaiselle yhtiökokoukselle ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten palkitsemisesta ja lukumäärästä sekä ehdotus hallituksen jäsenistä. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita.

Lisätietoja Basware Oyj:n nimitystoimikunnasta ja sen työjärjestyksestä on saatavilla yhtiön sijoittajasivuilla investors.basware.com/fi.

Michael Ingelög, hallituksen puheenjohtaja, Basware Oyj

Basware:
Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware kehittää jatkuvasti uusia innovaatioita, joilla on tärkeä rooli siirtymisessä vähähiiliseen talouteen, digitalisoimalla ja automatisoimalla paperiset hankinnasta maksuun -prosessit. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.