Baswaren strategisia tavoitteita ja painopistealueita tarkennettu

Basware Oyj, pörssitiedote, 2.2.2018 klo 08:40

Baswaren strategisia tavoitteita ja painopistealueita tarkennettu

Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun -ratkaisujen tarjoaja, mukaan lukien verkkolasku- ja lisäarvopalvelut. Baswaren ensisijainen tavoite strategiakaudelle 2017-2020 on cloud-tuottojen kasvu. Basware jatkaa markkinajohtajuutensa vahvistamista cloud-tuottojen kasvattamiseksi.

Visio ja missio

Baswaren visio on tuottaa maailman paras ratkaisu hankintaan, laskutukseen ja maksamiseen. Tehtävämme on auttaa asiakkaita yksinkertaistamaan toimitapojaan ja käyttämään varojaan viisaammin.

Cloud-tuottojen kasvu on Baswaren ensisijainen tavoite ja se, mistä liiketoimintamme pitkän aikavälin arvo muodostuu. Cloud-tuotot sisältävät tuotot SaaS-palveluista, muista tilauksista, verkoston transaktioista ja rahoituspalveluista. Yhtiön pääpainopiste on orgaanisessa kasvussa, jota tuetaan hallitulla yritysostostrategialla.

Strategiset painopistealueet

Basware on määritellyt neljä strategista painopistealuetta, jotka ohjaavat strategian toteuttamista:

• Customer value beyond expectations: Asiakaskeskeisyys on meille avainasia. Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisimman suurta lisäarvoa jokaisessa asiakkuuspolun kohdassa.
  • Number 1 networked source-to-pay offering: Meillä on markkinoiden johtava, pilvipalveluun perustuva ja edistyksellinen verkottuneiden hankinnasta maksuun -palveluiden ratkaisu.
  • Largest and smartest commerce network: Operoimme maailman laajinta avointa liiketoimintaverkkoa ja tarjoamme asiakkaille innovatiivisia lisäarvopalveluita.
  • Undisputed market leader: Olemme alamme ajatusjohtaja innoivoimalla, asiakaspalvelullamme ja kasvattamalla markkinaosuutta

Strategisten tavoitteiden tarkennukset

Nykyisellä strategiakaudella Basware keskittyy skaalautuvaan cloud-tuottojen kasvuun. Yhtiöllä on kaksi päätavoitetta:

• Cloud-tuottojen kasvu: cloud-tuottojen yli 20 prosentin orgaaninen kasvu (kertyvä vuosittainen kasvu, CAGR)
  • Skaalautuvuus: Myytyjen tuotteiden kustannukset ja toimintamenot kasvavat hitaammin kuin orgaaniset cloud-tuotot

Tarkennetut strategiset tavoitteet selventävät Baswaren missiota ja painopisteitä liiketoimintamme osa-alueilla, joilla yhtiölle ja omistajille syntyy eniten arvoa.

Näiden toimien myötä Basware aikoo vahvistaa entisestään globaalia markkinajohtajuuttaan verkottuneissa hankinnasta maksuun -ratkaisuissa ja edistää cloud-tuottojen kasvua.

Ben Selby, sijoittajasuhdejohtaja, Basware Oyj
Puh. 050 305 8077, ben.selby@basware.com

www.basware.fi/sijoittajat

on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa ja pysy ajan tasalla tilaamalla tuoreimmat uutiset.