• Basware/

Baswaren uusi Smart PDF: koneellisesti luettava PDF-lasku minimoi tekstintunnistuksen tarpeen

Espoo, 29.5.2018 – Basware, maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, esittelee uuden, älykkäämmän tavan poimia tiedot PDF-laskuista automaattisesti ja tarkasti. Baswaren Smart PDF -palvelu poimii laskutiedot mistä tahansa koneellisesti luettavasta PDF-laskusta ja automatisoi koko prosessin.

"Smart PDF:n avulla pystymme entistä paremmin auttamaan asiakkaitamme laskujen käsittelyn tehostamisessa ja automatisoinnissa. Toimittajat lähettävät PDF-laskut sähköpostitse Baswarelle, joka toimittaa ne eteenpäin asiakkaille näiden haluamassa muodossa. Ratkaisu ei vaadi lainkaan prosessimuutoksia ostajan tai toimittajan puolella. Toimittajat voivat lähettää PDF-laskut suoraan ERP-järjestelmästään. Basware hoitaa automaattisesti laskutietojen poiminnan, sisällön tarkistamisen ja tietojen täydentämisen hyödyntämällä erilaisia tekniikoita, kuten deterministisiä algoritmeja, koneoppimista ja optista tekstintunnistusta", kertoo Jussi Erjanti, Product Management Director, Basware.

Analyysi Baswaren järjestelmän läpi kulkeneista miljoonista laskuista osoittaa, että 70 prosenttia PDF-laskuista voidaan lukea koneellisesti eli niiden laskutiedot voidaan poimia automaattisesti suoraan tiedostosta ilman optista tekstintunnistusta. Edut tekstintunnistukseen verrattuna ovat nopeampi käsittelyaika ja vähemmän virheellisiä merkkejä, jotka voivat johtaa ongelmiin laskuissa ja tarvita manuaalista korjausta. Koneellisesti luettavien PDF-laskujen ansiosta toimittajan ERP-järjestelmästä lähtöisin olevat tiedot siirretään täsmällisesti suoraan ostajan hankinnasta maksuun -ratkaisuun, jolloin virheet jäävät menneisyyteen. Mikäli PDF-tiedosto ei ole koneellisesti luettava, laskut ohjataan automaattisesti optiseen tekstintunnistukseen. Näin taataan kaikkien laskujen luotettava toimitus.

"Alalle on syntynyt suuri aukko jäsenneltyä tietoa sisältävien EDI-/XML-muotoisten laskujen ja tekstintunnistusta vaativien paperilaskujen välille. Olemme nähneet, kuinka organisaatiot rakentavat hienostuneita EDI-/XML-yhteyksiä strategisesti tärkeiden tai suurimpien toimittajiensa kanssa ja tyytyvät pientoimittajien kohdalla paperilaskuihin ja tekstintunnistukseen. Uskomme, että parempi ja älykkäämpi tapa käsitellä PDF-laskuja voi täyttää tämän aukon. PDF-laskujen lähettäminen sähköpostilla on yksi yleisimmistä laskutustavoista kaikkialla maailmassa. Smart PDF tekee tämän helpoksi sekä ostajalle että toimittajalle ja maksimoi prosessin automaation ja tehokkuuden. Ostajat voivat maksaa laskut ajoissa ja optimoida ostovelkojen kiertoajan, mikä puolestaan lyhentää toimittajien myyntisaamisten kiertoaikaa ja pitää heidät tyytyväisinä", Erjanti jatkaa.

Baswaren Smart PDF -palvelu tarjoaa useita etuja:

• Ostajat saavat kaikkien toimittajien laskut saman järjestelmän kautta ilman, että toimittajilta vaaditaan prosessimuutoksia.
  • Palvelu käsittelee sekä koneellisesti luettavat että kuvamuotoiset PDF-tiedostot.
  • Laskujen nopea ja tarkka käsittely ehkäisee maksujen myöhästymistä, optimoi ostovelkojen kiertoaikaa ja lyhentää myyntisaamisten kiertoaikaa.
  • Smart PDF -palvelu oppii jokaisesta maksutapahtumasta ja kehittyy koko ajan paremmaksi ja tehokkaammaksi, joten automaatioprosentti kasvaa käyttöönoton jälkeen.

"Kaikki tämä tarkoittaa vähemmän virheitä ja sitä kautta merkittäviä säästömahdollisuuksia asiakkaillemme. Eräs asiakkaamme arvioi säästävänsä palvelun avulla lähes 20 euroa per lasku", Erjanti sanoo.

Smart PDF -palvelun ensimmäinen versio tulee saataville vuonna 2018, ja ensi vuonna Basware suunnittelee julkaisevansa siihen merkittäviä päivityksiä, jotka lisäävät ja laajentavat toimintoja entisestään.

Lue lisää siitä, miten Baswaren innovaatiot auttavat organisaatioita yksinkertaistamaan toimintojaan ja järkevöittämään rahankäyttöään: www.basware.fi.

Yhteydenotot:

press@basware.com

Basware
Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä lisäarvoa tuottavien palvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaistut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä: @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.