LähiTapiola saa Baswaren avulla keskitetyn näkymän hankintaan

LähiTapiola halusi keskitetyn näkymän konsernitason hankintoihin. Baswaren laskuautomaation avulla LähiTapiola nostaa automatisoitujen laskujen osuuden tänä vuonna 50 prosenttiin ja ensi vuonna 70 prosenttiin ja tavoittelee näin miljoonaluokan hankintamenosäästöjä vuosittain.

ESPOO, 25.7.2018 – Basware, maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, auttaa pitkäaikaista kumppaniaan LähiTapiolaa saamaan keskitetyn näkymän konsernitason hankintoihin ja kasvattamaan automatisoitujen laskujen osuutta 70 prosenttiin tulevana vuonna. Baswaren pilvipohjaisen hankinnasta maksuun -ratkaisun avulla LähiTapiola voi saavuttaa miljoonien hankintamenosäästöt vuosittain.

”Meillä oli todella heikko konsernitason näkyvyys hankintaan. Lisäksi raportointi oli tehotonta ja jälkikäteistä. Koimme tärkeäksi, että saamme auditoitavan prosessin”, LähiTapiolan johtava asiantuntija Jari Koivumäki kertaa lähtötilannetta.

”Halusimme järjestelmän, joka on helppokäyttöinen eikä vaadi suurta koulutuspanosta. Järjestelmän valinnan kriteereinä oli myös tuki koko hankinnasta maksuun -prosessille sekä kustannustehokkuus. Pidän myös Baswaren analytiikkaratkaisuja erittäin kehittyneinä ja uskon, että saamme järjestelmästä paljon arvokasta tietoa”, kertoo Koivumäki.

Baswaren pilvipohjainen hankinnasta maksuun -ratkaisu on tukenut LähiTapiolaa hankintatoiminnon keskittämisessä. Lisäksi ratkaisu tukee LähiTapiolan hankintaverkkoa sekä tuoteryhmiä, jotka keskittyvät eri tuotteiden ja palveluiden hankintaan.

”Muutos on lisännyt henkilöstön motivaatiota, ja olemme saaneet organisaatioomme todellisen hankinta-ammattilaisten joukon. Nyt voimme siirtyä tarjouspyyntöjen tekemisestä neuvotteluihin ja tarjouskilpailuihin. Lisäksi organisaatiossa vapautuu työaikaa laskujen jälkikäteisestä tarkastamisesta ja hyväksymisestä korkeamman lisäarvon tuottamiseen asiakkaillemme”, sanoo Koivumäki.

press@basware.com

Basware
Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä lisäarvoa tuottavien palvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaistut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä
@BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.