Välimiesoikeus on vahvistanut Sapphire BidCo Oy:n lunastusoikeuden Baswaren vähemmistöosakkeisiin ja kaupankäynti Baswaren osakkeilla keskeytetään

Basware Oyj, pörssitiedote, 25.11.2022 klo 9:55

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on Basware Oyj:n (”Basware”) vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn yhteydessä käsittelyratkaisussaan vahvistanut, että Sapphire BidCo Oy:llä (”Sapphire BidCo”) on oikeus lunastaa Baswaren vähemmistöosakkeet ja että Sapphire BidColla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille mahdollisesti kertyvän koron maksamiseksi.

Basware tiedotti 7.10.2022, että Baswaren hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Baswaren osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta siten, että pörssilistalta poistaminen tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Sapphire BidCo on saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa vireillä olevassa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Baswaren osakkeisiin. Lunastusoikeuden vahvistamisen johdosta Nasdaq Helsinki keskeyttää kaupankäynnin Baswaren osakkeilla 25.11.2022 ennen kaupankäynnin alkamista. Vakuuden asettamisesta ja Baswaren osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tiedotetaan erikseen.

Teemu Ruikka, Lakiasiainjohtaja, Basware Oyj
Puh. +358 40 548 9848, teemu.ruikka@basware.com

Tietoja Baswaresta:

Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun -ratkaisujen toimittaja, jolla on maailman suurin avoin verkkolaskutukseen keskittyvä yritysverkosto yli 180 maassa. Pilvipohjainen teknologiamme antaa yrityksille mahdollisuuden hallita kulujaan täysin, pienentää taloudellisia riskejä ja vähentää operatiivisia kustannuksia automatisoimalla taloushallinnon, hankinnan sekä osto- ja myyntireskontran prosessit. Avoin teknologinen ekosysteemimme ja kattava kumppaniverkostomme on auttanut yli 6 500 asiakasta 60 maassa kohti sataprosenttista kulujen läpinäkyvyyttä, minkä avulla yritykset voivat tehdä parempia liiketoimintapäätöksiä – konsepti, jota kutsumme nimellä Läpinäkyvä liiketoiminta. Baswaren ratkaisut tukevat siirtymistä vähähiiliseen talouteen digitalisoinnin ja automatisoinnin avulla. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.