Avustajat häkistä, ensimmäinen erä alkaa – Mika Ilmén ja taistelijat -sarja tehtiin koevapauden aikana

”Moi, mä oon Mika ”Immu” Ilmén ja tää on mun podcast-sarja urheilusta ja elämästä. Viimeiset viisi vuotta olen suorittanut tuomiotani Helsingin vankilassa, ja tää sarja tehtiin kuuden kuukauden koevapauden työharjoittelujaksolla.”

Mika Ilmén ja taistelijat on RadioPlayn 10-osainen sarja, jossa Immun vieraaksi saapuu joukko suomalaisia kamppailu-urheilijoita ja voimailijoita. Urheilu on Immulle rakkaus, intohimo ja keino selviytyä elämässä, niin muurien sisä- kuin ulkopuolella. Lajiharrastusten lisäksi tämä lukkopainin Euroopan mestari sekä brassijujutsun ja vapaaottelun Suomen mestari on perustanut CAGE -vapaaotteluorganisaation, vapaaottelusalin, kuuluisan GB Gym -kuntosalin ja toiminut Fighter-lehden kustantajana. Urheilu näyttelee myös haastateltavien elämässä tärkeää osaa.

• Studiossa on käyty läpi suuria tunteita, kun menneitä tapahtumia on eletty uudestaan. Naurua on riittänyt ja tekeminen on ollut helppoa, kun sekä mulla että haastateltavilla on yhteinen kokemuspohja. Vaikka puheet käsittelee enimmäkseen urheilua, tää sarja paljastaa aika suorapuheisesti kaikenlaista haastateltavien elämästä, arvoista ja suhteesta ympäristöön, Ilmén toteaa.

Immu on toiminut vapaaotteluiden kommentaattorina television maksukanavilla, mutta radiotyöskentely ja podcast-sarjan tekeminen oli hänelle uusi kokemus.

• Mä olin niin kauan veke, että jouduin opettelemaan lähes kaiken uudelleen, mut mä pääsin hyvin messiin. Onneksi työharjoittelupaikassani Bauer Medialla on raudanlujia ammattilaisia, jotka jeesivät mua.

Mika Ilmén ja taistelijat -sarjassa haastateltavina ovat mm. UFC:ssäkin otellut vapaaottelija Anton Kuivanen, MM-otteluun tähtäävä nyrkkeilijä Edis Tatli, nyrkkeilyn olympiamitalisti Mira Potkonen ja jo uransa lopettanut nyrkkeilyn Suomen ja Euroopan Unionin mestari, Härmän häjy, Juho Haapoja. Immu jututtaa heitä urheilun lisäksi muun muassa menestyksestä, tappioista, urasta ja parisuhteesta, mutta myös dopingista, lahjonnasta sekä lajiriidoista.

Mika Ilmén ja taistelijat -sarja julkaistaan keskiviikkona 17.10. Bauer Median RadioPlayssä.

Haastattelupyynnöt: Kirsi Takala, kirsi.takala@bauermedia.fi, 040-5654956

RadioPlay on Bauer Median digitaalinen audiopalvelu, joka löytyy osoitteesta RadioPlay.fi tai sovelluskaupasta.

Audiobisneksen suunnannäyttäjinä teemme päivittäin työtä, jotta maailma kuulostaisi paremmalta. Sisältömme eri jakelukanavissa tavoittaa kolme miljoonaa kuluttajaa viikoittain.
Uskomme audion voimaan sekä sen luomiin liiketoiminnallisiin mahdollisuuksiin. Autamme yrityksiä löytämään oman äänensä ja puhumaan sen avulla vaikuttavasti ja kohderyhmiä kiinnostavasti.