Bauer Media yhteistyökumppaniksi Slush Music -tapahtumaan

Suomalaisten ylpeys, start up -tapahtuma Slush järjestää 30.11.-1.12. musiikkia, teknologiaa ja yrittäjyyttä yhdistävän Slush Musicin. Uuden tapahtuman tavoitteena on auttaa miljardien arvoista musiikkiin keskittyvää toimialaa kehittymään. Suomen suurin radiotalo Bauer Media on yhteistyökumppanina tapahtumassa.

-    Digitalisaatio on tuonut musiikin kuluttajien saataville entistä helpommin sekä luonut paljon uutta liiketoimintaa. Tästä huolimatta, ja varmasti myös osittain siitä syystä, radio voi paremmin kuin koskaan. Musiikkialan teknologiset alustat ja niiden ympärillä kasvavat uudet liiketoimintainnovaatiot kiinnostavat myös Bauer Median radioita. Moderni radio on taipuisa alusta melkein mihin vaan, oli kyse sitten kumppanuuksista tai omasta tekemisestä. Ja ennen kaikkea meillä on yhteinen päämäärä, ihmisten viihdyttäminen, sanoo Bauer Median Head of Music René Mäkinen

Slush Music on suunnattu erityisesti musiikkialan yrityksille. Tapahtuma tavoittelee avointa keskustelua teknologian tuomista mahdollisuuksista alan eri toimijoiden kesken. Bauer Media haluaa osallistua keskusteluun alan tulevaisuudesta ja samalla tukea tapahtumaa.

- On hienoa, että niin moni organisaatio on lähtenyt mukaan tukemaan uuden tapahtuman rakentamista. Tämä on selvä merkki siitä, että alan toimijat kokevat yrittäjyyden, musiikin ja teknologian yhdistämisen tärkeäksi, toteaa Nicolas Dolenc, Slushin varatoimitusjohtaja ja vastaava tuottaja.

Slush Musicin ensimmäinen päivä järjestetään Bauer Median naapurissa Kaapelitehtaalla. Toisen päivän tapahtumat ovat Messukeskuksessa varsinaisen Slushin yhteydessä. Tällä hetkellä varmistuneita puhujia ovat mm. Chris Barton, Shazamin perustaja, Allen Bargfrede, Rethink Musicin toimitusjohtaja ja perustaja, Julie Knibbe, Deezerin tuotestrategiajohtaja sekä Samu Haber, Sunrise Avenuen solisti ja Comusic Ltd:n manageri.

-    On mahtavaa, että musiikkiala ja Slushin kaltainen tekeminen kohtaavat näin isossa mittakaavassa, siitä ei voi seurata kuin pelkkää hyvää, myös radiolle, Mäkinen jatkaa.

Lisätiedot: René Mäkinen, Head of Music, rene.makinen@bauermedia.fi, 0400-885640

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, Radio Jyväskylä ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.

Bauer Media Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€, ja se työllistää noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut 10 vuotta peräkkäin Great Place To Work –tutkimuksessa Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin, joka on Euroopan suurin radiotalo.