Iskelmä Gaala: Johanna Kurkela on vuoden naisartisti

Vuoden parhaita kotimaisia palkitaan parhaillaan Iskelmä Gaalassa Tampere-talossa.

Yhdettätoista kertaa järjestettävää Iskelmä Gaalaa juhlitaan parhaillaan Tampere-talossa. Ensimmäisellä puoliajalla jaettiin neljä palkintoa: vuoden naisartistiksi kruunattiin Johanna Kurkela, vuoden miesartistina palkittiin Juha Tapio ja vuoden tulokkaana Elias Kaskinen & Päivän sankarit.  Viime vuoden elokuussa olympiastadionilla 50-vuotispäiviään jättikonsertin merkeissä juhlinut Jari Sillanpää äänestettiin vuoden viihdyttäjäksi.

Juhlakansalla riittää vielä jännitettävää, sillä puolet palkinnoista on edelleen jakamatta. Iskelmä Gaalassa jaetaan tammikuussa järjestetyn Iskelmän vuosiäänestyksen palkinnot. Iskelmän kotisivuilla käydyssä äänestyksessä osallistujia oli 30 000. Eniten ehdokkuuksia kahmi Juha Tapio, joka äänestettiin ehdolle vuoden miesartisti –kategorian lisäksi vuoden iskelmä, vuoden viihdyttäjä ja vuoden albumi –kategorioissa.

Gaalan toisella puoliajalla palkitaan vuoden iskelmä, vuoden yhtye ja vuoden albumi. Lisäksi jaetaan raadin valitsema Pro iskelmä –palkinto.

Iskelmä Gaala 2015 – voittajat (ensimmäinen puoliaika):

Vuoden naisartisti:

Johanna Kurkela

Vuoden miesartisti:

Juha Tapio

Vuoden viihdyttäjä:

Jari Sillanpää

Vuoden tulokas:

Elias Kaskinen & Päivän sankarit

Lisätietoja:

Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä, ari.ojala@iskelma.fi, p. 0500 750 272

Bauer Media Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat Radio Nova, The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. Bauer Media Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€. Bauer Media Oy työllistää Suomessa noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin. Bauer Media Group on suurin radiotoimija Pohjoismaissa.

Avainsanat: