ISKELMÄ JATKAA ENTISELLÄÄN, VOICELLE LISÄÄ TAJUUKSIA, RADIO CITY PALAA

Valtioneuvoston tänään myöntämät radiotoimiluvat takaavat suomalaisille jatkossakin monipuolisen tarjonnan sekä jatkuvuutta suosittujen radiokanavien parissa. SBS Finland Oy:n osalta toimilupapäätökset otettiin vastaan riemulla. Toimilupaehdoilla Valtioneuvosto vahvisti Iskelmän jatkuvuuden, The Voice sai lisää kuuluvuusalueita ja Radio City palaa pääkaupunkiseudun paikallisradioksi.

”Tavoitteemme täyttyivät loistavasti. Aiomme olla jatkossakin alan innovatiivinen veturi. On hienoa, että työmme palkitaan tässä muodossa. Myönnetyt toimiluvat ehtoineen takaavat myös laadukkaan paikallisradiotoiminnan jatkuvuuden Suomessa. Laajentuneet kuuluvuusalueet antavat hyvät lähtökohdat taloudellisesti kannattavalle toiminnalle, joka mahdollistaa isompia investointeja sähköisen median 360-maailmassa”, hehkuttaa SBS Finland Oy:n toimitusjohtaja Leena Puntila.

Radio City palaa helsinkiläisten omaksi paikallisradioksi

Tammikuun alussa 2012 käynnistyvä seuraava toimilupakausi kestää vuoden 2019 loppuun. Radio City aloittaa viralliset lähetykset heti sunnuntaina 1. tammikuuta 2012.

”Cityn musiikki-identiteetti tulee olemaan classic rock –pohjainen. Historiaan ei haikailla, vaan kanavaa lähdetään rakentamaan puhtaalta pöydältä, tämän päivän tarpeet ja mahdollisuudet huomioiden. Iskelmän ja The Voicen osalta on enemmän kysymys brändien terävöittämisestä ja parempaan kilpailukykyyn satsaamisesta”, linjaa SBS:n sisältöjohtaja Jussi Suvanto.

”Strategiset linjaukset kirkastuvat lähiviikkojen aikana ja valmistelutyö saadaan hyvin käyntiin keväällä. Työhakemuksia otetaan mielellään vastaan jo nyt”, sanoo sisältöjohtaja Suvanto.

SBS Finland Oy sai myös paikalliset radiotoimiluvat Tampereelle Radio 957:lle, Ouluun Radio Megalle, Turkuun Radio Sadalle sekä Radio Jyväskylälle.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, SBS Finland Oy, Leena Puntila, puh. 0400 527 686, leena.puntila@sbs.fi

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV5 ja The Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista. SBS Media kuuluu saksalaiseen ProSiebenSat1. ‐konserniin.