ISKELMÄ RADIOT KAAKON KULMALLA SAIVAT UUDET TOIMILUVAT VUOTEEN 2019 SAAKKA

Valtioneuvosto on eilen myöntänyt Iskelmälle uudet radiotoimiluvat Kaakon kulmalle vuoden 2019 loppuun asti.  Valtioneuvosto vahvistaa siten Iskelmän nykyisen toimintamallin, jolla kuuntelijalle taataan mieluisa yhdistelmä valtakunnallisen Iskelmä-brändin laadukasta ohjelmaa ja musiikkia sekä hyvin toimitettua paikallista sisältöä Kotkassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa.

Lupakausi alkaa 1.1.2012 ja sen kesto on kahdeksan vuotta eli kyseessä on pisin lupakausi Suomen yksityisen radiotoiminnan historiassa.  Aikaisempi lupakausi oli viisi vuotta ja radioala on yleisesti pitänyt sitä liian lyhyenä investointien kannalta. Toimilupa-alueet ja lähetystaajuudet ovat Iskelmällä Kaakkois-Suomessa samat, joilla ne toimivat jo nyt. Toimiluville oli myös muita hakijoita.

”Kyllä tämä on mielettömän hieno uutinen meille ja kaikille täällä Kaakossa. Nämä uudet toimiluvat takaavat edelleen hyvin toimitettujen paikallisten sähköisten medioiden säilymisen alueella. Kuuntelijoille ja kumppaneille voimme siten edelleen tarjota sekä hyvää ja monipuolista ohjelmaa että laadukkaan mediaympäristön paikallisille ja valtakunnallisille mainostajille”, riemuitsee SBS Finlandin Kaakon radiojohtaja Kirsi Tuomala-Pasanen.

”Olemme enemmän kuin tyytyväisiä valtioneuvoston uusiin toimilupiin, jotka mahdollistavat hyväksi havaitsemamme toimintamallin jatkamisen. Kahdeksan vuoden toimilupakausi antaa mahdollisuuden kehittää toimintaa ja tehdä lisäinvestointeja”, kertoo SBS Finland Oy:n toimitusjohtaja Leena Puntila.

Iskelmä radio aloitti ensimmäisenä Suomessa juuri Kaakkois-Suomesta Kotkasta vuonna 2000.

SBS Finland Oy sai myös paikalliset radiotoimiluvat Helsinkiin Radio Citylle, Tampereelle Radio 957:lle, Ouluun Radio Megalle, Radio Jyväskylälle, Iskelmä-radioille Helsinkiin, Uudellemaalle, Tampereelle ja Jyväskylään sekä valtakunnallisen toimiluvan The Voice radiolle.

Lisätietoja antavat:

Toimitusjohtaja, SBS Finland Oy, Leena Puntila, puh. 0400 527 686, leena.puntila@sbs.fi

Radiojohtaja, SBS Finland Oy, Kirsi Tuomala-Pasanen, puh. 040 585 0195, kirsitp@sbs.fi

Logot ja kuvat http://www.sbs.fi/pressi/

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV5 ja Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.