• Bauer Media Oy/

Iskelmä siivitti Mielensäpahoittajan hurjiin katselulukuihin – jo yli 400 000 suomalaista on nähnyt elokuvan

Suomalainen menestyselokuva Mielensäpahoittaja on saanut huomiota niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Nyt elokuvan katsojamäärä on noussut yli 400 000 henkilöön.

Dome Karukosken Mielensäpahoittaja-elokuva ylitti sunnuntaina 16.11.2014 mittavan 400 000 katsojan rajapyykin. Kyseessä oli elokuvan yhdestoista viikonloppu elokuvateattereissa. Elokuvan oli nähnyt sunnuntai-iltaan mennessä 400 668 katsojaa. Mielensäpahoittajalla on hallussaan Suomen tämän vuoden katsotuimman elokuvan sija. Iskelmä uutisoi Mielensäpahoittajan menestyksestä ensimmäisenä.

"Yli 400 000 katsojan määrä on Suomessa erittäin harvinainen. Kyseisen rajan on ylittänyt vuoden 1990 jälkeen, eli lähes neljännesvuosisadan aikana, ainoastaan kuusi kotimaista elokuvaa,” kertoo elokuvan levittäjäyhtiö Nordisk Filmin myyntipäällikkö Petri Viljanen.

Elokuvan tuottaja Markus Selin totesi Iskelmän haastattelussa markkinoinnin olleen kokonaisuudessaan tärkeä osa Mielensäpahoittajan menestystarinaa, ja nosti Iskelmän esille yhtenä tärkeimmistä medioista, joita elokuvan markkinoinnissa on käytetty.

Iskelmä oli vahvasti mukana Mielensäpahoittaja-elokuvan nousukiidossa alusta alkaen. Mielensäpahoittajan menestys on oiva esimerkki radion voimasta mainosvälineenä. Mielensäpahoittaja-elokuvaa tuotiin Iskelmällä esille niin taajuudella kuin netissäkin - vastavuoroisesti elokuvassa on Iskelmän näkyvyydet. Kun Mielensäpahoittaja-elokuva sai ensi-iltansa 5.9.2014, järjestettiin SBS Discoveryn kaikilla taajuuksilla Mielensäpahoittajapäivä.

”Ei muuta kuin iso kiitos!”, totesi tuottaja Selin Iskelmälle.

Katso elokuvan traileri täältä:

Lisätietoja antaa:

Sanna Wänskä, toimituspäällikkö, Iskelmä, sanna.wanska@sbs.fi, p. 040 524 3925

Katja Toivanen, tiedotuspäällikkö, katja.toivanen@helsinkicalling.com, p. 040 701 1686

Iskelmä on osa SBS Discovery Radio Oy:tä. SBS Discovery Radio Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Avainsanat: