Iskelmän kuuntelijat äänestivät: Joutsenlaulu nousi Yö-yhtyeen suosituimmaksi kappaleeksi

Porissa vuonna 1981 perustettu Yö-yhtye täyttää tänä vuonna 35 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Iskelmän kuuntelijat ovat saaneet äänestää suosikkikappaleitaan Yön tuotannosta. Äänestyksessä ykkössijalle nousi Jussi Hakulisen säveltämä, sanoittama ja esittämä Joutsenlaulu (1984). Toiseksi kirkkaimmaksi hitiksi kansa äänesti kappaleen Rakkaus on lumivalkoinen (2003) ja kolmanneksi sijoittui Ihmisen Poika (1994).

Yö-yhtyeen laulaja Olli Lindholmin mukaan Joutsenlaulu oli aluksi vain laulu muiden joukossa. Sen suosio on kasvanut ajan saatossa.

- Ei me silloin ymmärretty sen kappaleen suuruutta lainkaan. Jos mä olisin sen kappaleen laulanut, niin oon ihan varma, ettei se olisi noin iso biisi. Vaan se Hakulisen sydänveri, tietynlainen kömpelyys ja kappaleen tietynlainen naiivius tekee siitä uniikin, Lindholm sanoo.

Iskelmän nettisivuilla järjestettyyn äänestykseen osallistui viikon aikana 5000 kuuntelijaa. Edellisen kerran Yön suosituimmissa kappaleista järjestettiin äänestys bändin 30-vuotisjuhlien kunniaksi. Silloin Rakkaus on lumivalkoinen voitti äänestyksen.

Yö top 35 -tuloslähetys kuultiin Iskelmässä pitkäperjantaina 25.3. klo 18-22. Top 20 -lista lähetetään uusintana maanantaina 28.3. klo 12-14.

YÖ TOP 35 –LISTA
34 Voin luopuu mistä vaan

Lisätietoja antaa:

Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä, p. 0500-750272, ari.ojala@bauermedia.fi

Bauer Media Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat Radio Nova, Iskelmä, Kiss ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. Bauer Media Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€. Bauer Media Oy työllistää Suomessa noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin. Bauer Media Group on suurin radiotoimija Pohjoismaissa.

Avainsanat: