Iskelmän kuuntelijat valitsevat musiikin Kivan päivän illoissa

Iskelmän Kivan päivän illat uudistuvat syyskuun alusta lähtien. Iltojen kolme ensimmäistä tuntia soitettavien kappaleiden valinnoista vastaa yleisö.  Kansan valinta aukeaa Iskelmän kotisivuilla arkisin kello 17.00, jolloin aletaan muodostaa soittolistaa aikavälille 18-21.

Kansan valinta –palvelun avulla kuuntelijat voivat vaikuttaa koko kolmen tunnin ajan (18.00-21.00) soitettavaan musiikkiin. Yleisö voi peukuttaa kappaleita soittolistalla ylös- tai alaspäin. Suosikkikappaleensa voi saada soimaan nopeammin värväämällä myös Facebook-ystäviä mukaan äänestämään.

"Alkusysäyksenä uudistukselle ovat olleet Hannun Konttorin 'Sinun valintasi' -äänestykset, jotka ovat saavuttaneet suuren suosion. Nyt kuuntelijat pääsevät vaikuttamaan entistä enemmän ja monipuolisemmin kanavalla soitettavaan musiikkiin. Erityisen kiinnostavaksi tämän palvelun tekee se, että kappaletta voi yrittää saada soittolistalla myös alaspäin, jos siitä ei pidä. Ratkaisut soitosta tapahtuvat reaaliajassa ja juontajakin jännittää koko kolmen tunnin ajan sitä, mikä kappale seuraavaksi soi," kertoo Iskelmän ohjelmajohtaja Ari Ojala.

Kansan valinta –sovelluksen takana on yhdysvaltalainen LDR (Listener Driven Radio LLC), jonka kanssa SBS Discovery Radio kehittää palvelua tiiviissä yhteistyössä. Kansan valinnan verkkosovellus on jatkuvassa yhteydessä radiostudion musiikinsoitto-ohjelmistoon, ja sekä juontaja että kuuntelijat näkevät äänestystilanteen yhtä aikaa samanlaisena netissä. SBS:llä on yksinoikeus palveluun Suomessa.

Sinun valintasi sekä Kansan valinta –palvelut toimivat myös älypuhelimella osoitteessa m.iskelma.fi.

Kansan valinta on ollut helmikuusta asti käytössä Radio Cityssä, jossa palvelu on saanut erinomaisen vastaanoton.

Lisätietoja antaa:
Ari Ojala, ohjelmajohtaja / Iskelmä, SBS Discovery Radio, puh. 0500-750272, ari.ojala@sbs.fi

SBS Discovery Radio on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki. SBS Discovery Radio panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 17 M€. SBS Discovery Radio työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Lainaukset

Ari Ojala