Jäitä hattuun!

SBS Discovery Radio tuo Suomeen Amerikassa villinneen hyväntekeväisyystempauksen. "Ice Bucket" -kampanjassa julkisuuden henkilöt ovat kaataneet sangollisen jäävettä päähänsä ja haastaneet mukaan ihmisiä hyväntekeväisyyden nimissä.

Tempauksella on pyritty lisäämään tietoutta ALS-taudista. Maailmantähdistä tempaukseen ovat osallistuneet mm. Lady Gaga, Justin Timberlake, Jessica Alba, Jon Bon Jovi, Russell Crowe, Oprah Winfrey ja iso liuta muita julkkiksia ympäri maailmaa.

Iskelmäradion juontajat Antti Granlund, Anna-Mari Raaska, Mikko Siltala ja Satu Kotonen laittavat haasteen liikkeelle keskiviikkona 20.8.2014 klo 14 Tampereen Keskustorilla. Tempauksella halutaan ylläpitää keskustelua koulukiusaamisen ennaltaehkäisystä ja kerätä rahaa koulukiusaamisen vastaiseen työhön. Keskustorilla mukana menossa on Mannerheimin lastensuojeluliitosta Tiia Posa, jonka vastuualueena on koulurauha ja kiusaamisen ehkäisy. Haasteeseen osallistuu myös radiokanava Voicen Herättäjät, jotka astelevat jää-ämpäreidensä kanssa Helsingin Narinkkatorilla keskiviikkona klo 11.

Jäitä hattuun -kampanjassa haasteen saanut kannustetaan videoimaan oman "jäitä hattuun" -suorituksensa ja haastamaan mukaan lisää ihmisiä. Haasteeseen vastattuaan henkilö lahjoittaa Mannerheimin lastensuojeluliitolle 10 euroa. Mikäli haasteesta kieltäytyy, summa on 50 euroa.

Lisätietoja:

Sanna Wänskä, toimituspäällikkö, Iskelmäradio, sanna.wanska@sbs.fi, p. 040 524 39 25

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.