Kauppakeskus Kampin joulukampanjassa piirretään sydämillä hyvää

SBS Discovery suunnitteli Kauppakeskus Kampille Motion Ad –mobiilikampanjan, jossa asiakkaita pyydetään mobiililaitteellaan piirtämään sydämiä. Jokainen piirretty sydän kasvattaa hyväntekeväisyyspottia 10 sentillä Aseman Lasten hyväksi.

Kauppakeskus Kampin tavoitteena oli toteuttaa viihteellistä ja vuorovaikutteista mainontaa – ja tehdä samalla hyvää. Ratkaisuksi muodostui SBS Discoveryn edelläkävijänä tarjoama Motion Ad –teknologiaa hyödyntävä mainosmuoto, joka mahdollistaa kuluttajan aktivoimisen ja syvemmän bränditietoisuuden syntymisen ja tuottaa myös kuluttajalle lisäarvoa täysin uudella tavalla. Motion Ad –teknologian on kehittänyt Adtile.

”Uskomme vahvasti mobiiliin kanavana ja oli hienoa nähdä, että SBS Discovery oli kehittänyt tähän mediaan jotain muuta kuin banneripaikan”, kertoo Kauppakeskus Kampin kauppakeskuspäällikkö Heli Vainio.

Kampissa arjen elämykset ovat keskeisessä roolissa, liittyvät ne sitten shoppailuun tai tunnelmaan keskuksessa. Tämän vuoksi Kampissa koettiin, että on luontevaa lähteä mukaan tällaiseen leikkimieliseen uuteen mobiiliin Motion Add-mainosmuotoon.

”Marraskuussa tavoitimme Voicen mobiilisivuston kautta Kampille keskeistä kohderyhmää, nuoria aikuisia. Tässä kampanjassa olemme Kampissa erityisesti iloisia aktivoivan ja leikkimielisen mainosmuodon rantautumisesta Suomeen ja Voicen mobiiliin. Tuloksetkin kertovat toiminnallisen mainosmuodon virkistävästä vaikutuksesta mobiilimainoskenttään, jatkaa Vainio.

Olemme erittäin iloisia ja otettuja että Kamppi valitsi meidän Motion Ad- toteutuksemme ja idean tehdäkseen hyvää, uudella tavalla. Tämän mainosmuodon erikoisuus on juuri se että saamme ihmisen tekemään mobiililaitteellaan yllättäviä, aktivoivia ja hauskoja asioita juuri siellä missä hän liikkuu. Ja siellä missä asiakkaan liiketoiminta sijaitsee”, kehuu SBS Discoveryn Head of Online, Mika Sallinen.

Aseman Lapset valikoitui hyväntekeväisyyskohteeksi aiemman kokemuksen perusteella: ”Olemme saaneet Aseman Lasten katusovittelu-toiminnasta niin paljon hyvää Kampille, että tuntui luontevalta antaa sitä hyvää myös takaisin”, summaa Vainio.

Lisätietoja antaa:

Mika Sallinen, Head of Online, SBS Discovery Radio Oy, mika.sallinen@sbs.fi, p. 0405279149

Heli Vainio, kauppakeskuspäällikkö, Kauppakeskus Kamppi, hvainio@cornerstoneadvisers.com, p. 0400505607

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Helsingin keskustan suurin kauppakeskus  -Kamppi- tarjoaa parhaita kansainvälisiä ja pohjoismaisia tuotemerkkejä ja palveluita. Yli 120 liikettä ja yli 30 kahvilaa ja ravintolaa tekevät Kampista monipuolisen ja mielenkiintoisen kauppakeskuksen niin Kampissa toimivien liikkeiden kuin kuluttajienkin silmissä. Kamppiin pääsee helposti kävellen, bussilla, metrolla tai autolla. Kampissa käy vuosittain 36 milj. kävijää.

Avainsanat:

Lainaukset

Uskomme vahvasti mobiiliin kanavana ja oli hienoa nähdä, että SBS Discovery oli kehittänyt tähän mediaan jotain muuta kuin banneripaikan.
Heli Vainio, Kauppakeskus Kamppi
Olemme erittäin iloisia ja otettuja että Kamppi valitsi meidän Motion Ad- toteutuksemme ja idean tehdäkseen hyvää, uudella tavalla. Tämän mainosmuodon erikoisuus on juuri se että saamme ihmisen tekemään mobiililaitteellaan yllättäviä, aktivoivia ja hauskoja asioita juuri siellä missä hän liikkuu. Ja siellä missä asiakkaan liiketoiminta sijaitsee.
Mika Sallinen, SBS Discovery
Olemme saaneet Aseman Lasten katusovittelu-toiminnasta niin paljon hyvää Kampille, että tuntui luontevalta antaa sitä hyvää myös takaisin.
Heli Vainio, Kauppakeskus Kamppi