• Bauer Media Oy/

Liikenneraportointi ei ole enää entisellään – Radionkuuntelijoiden liikenneraportit auto-navigaattoreihin

Bauer Median radiokanavat antavat autoilijoille jatkossa yhä enemmän tietoa liikenteen sujuvuudesta, keliolosuhteista sekä häiriöstä. Reaaliaikaisen liikennetiedon Bauer Median kanaville toimittaa kansainvälinen liikennepalveluita tuottava V-Traffic.

- Liikenne ja radio kuuluvat yhteen. Nopeasti muuttuvien liikenneolosuhteiden välittämisessä radio on tehokas ja nopea väline. Yhteistyö V-Trafficin kanssa mahdollistaa sen, että kuulijoillamme on jatkossa yhä parempi mahdollisuus varautua ja reagoida mahdollisiin liikennehäiriöihin. Kerromme FM-taajuudella sekä nettisivulla oleellisimmat tiedot eli mitä tapahtuu ja missä, kertoo Bauer Median sisältöjohtaja Hermanni Seppälä.

V-Trafficin palvelut kattavat Bauer Median kanavista Radio Novan, Iskelmän ja Radio Cityn.

- Radio Novassa on ollut vuodesta 1999 lähtien suosittu liikenneohjelma, ja liikennetiedotteet ovat olleet tärkeä osa tekemistä kaikissa ohjelmissa. Kuulijat ovat tottuneet siihen, että jos liikenteessä tapahtuu, Nova kertoo sen. Nyt parannamme palvelua entisestään ja laajennamme sen myös muille kanaville. Kuuntelijoiden liikennepuhelut nousevat jatkossa yhä suurempaan rooliin, sillä V-Traffic levittää kuuntelijoiden puheluista todennetun liikennetiedon muun muassa noin puoleen miljoonaan autonavigointilaitteeseen ympäri Suomen, Seppälä jatkaa.

V-Traffic tuottaa reaaliaikaista liikennetietoa autoteollisuudelle, joka edellyttää korkeita laatuvaatimuksia ja tarkkuutta. Samat vaatimukset sopivat hyvin myös radiostudioon ja sitä kautta kuuntelijoille.

- Liikennetieto on Suomessa ja Pohjoismaissa muutakin kuin ruuhkaa. Se on ennen kaikkea haastavia keliolosuhteita, suuria eläimiä ja muita odottamattomia liikennehäiriöitä. Tuotamme studioon yhä kehittyneemmän näkymän koko Suomen liikennetilanteen seuraamiseen, jonka kautta myös kuuntelijoiden raportoimat tapahtumat voidaan hyödyntää. Studiossa nähdään kohdennetusti niin äkilliset kelimuutokset, liikenteen sujuvuus, onnettomuudet, suurtapahtumat kuin varoitukset poroista ja hirvistä koko Suomen alueella, toteaa V-Trafficin myynti- ja markkinointipäällikkö Matti Seimola.

V-Traffic-liikennetietopalvelu

V-Traffic-palvelut tuottaa Mediamobile Nordic Oy. Mediamobile on eurooppalainen liikennetiedon tuottaja, joka toimittaa laajan yhteistyökumppaniverkoston avulla reaaliaikaisia tietopalveluja liikenteestä ja matkustamisesta autoteollisuudelle, navigaattoreihin, medialle, julkiselle sektorille ja kuljetusyrityksiin. Mediamobile Nordic on ranskalaisen Mediamobile S.A. omistama tytäryhtiö. Mediamobile toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Saksassa, Puolassa ja Ranskassa.

Lisätietoja:

Hermanni Seppälä, Bauer Media, Sisältöjohtaja, 050 557 1817, hermanni.seppala@bauermedia.fi

Matti Seimola, V-Traffic, Myynti- ja markkinointipäällikkö, 050 3796433, matti.seimola@mediamobile.com

Bauer Media Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat Radio Nova, Iskelmä, Kiss ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. Bauer Media Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€. Bauer Media Oy työllistää Suomessa noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin. Bauer Media Group on suurin radiotoimija Pohjoismaissa.