Radio City antaa kuuntelijoiden päättää soittolistansa – reaaliajassa

Radio City tekee suomalaista radiohistoriaa avaamalla ensi maanantaina verkkosivuilleen Kansan Valinta –palvelun, jonka avulla kuuntelijat päättävät reaaliaikaisesti seuraavaksi radiossa soivan kappaleen. Yleisö voi peukuttaa kappaleita ylös ja alas soittolistalla, ja äänestys on käynnissä aina siihen saakka, kunnes valittu kappale alkaa soida radiossa. Kansan Valinnan verkkosovellus on jatkuvassa yhteydessä radiostudion musiikinsoitto-ohjelmistoon, ja sekä juontaja, että kuuntelijat näkevät äänestystilanteen yhtä aikaa samanlaisena netissä.

-        Tämä työkalu antaa yleisölle vallan radiossa kuultavan musiikin suhteen. Perinteiset toiveohjelmat tuntuvat tätä kokeilleelta auttamattoman vanhanaikaisilta. Kansan Valinta tuo radion 2010-luvulle, kun kuuntelijasta tulee aktiivinen toimija, eikä pelkästään passiivinen kuluttaja, hehkuttaa SBS:n sisältöjohtaja Johannes Saukko.

Kansan Valinta –sovelluksen taustalla on yhdysvaltalainen LDR (Listener Driven Radio LLC), jonka kanssa SBS kehittää palvelua tiiviissä yhteistyössä.

-        Olemme tuoneet kehitystyöhön pohjoismaista näkökulmaa mukaan, ja kehittäneet ratkaisuja LDR:n ja radion automaatiojärjestelmien välille. Meillä onkin yksinoikeus palveluun Suomessa, kertoo Saukko.

Radio City antaa Kansan Valinnan määrätä soitettavat kappaleet aluksi arkisin klo 9-15, mikä on ennenkuulumatonta suomalaisessa radiokentässä. Vielä hurjempi on Cityn tulevaisuudensuunnitelma.

-        Kehitämme palvelua siten, että voisimme jo tämän vuoden aikana käyttää Kansan Valintaa läpi vuorokauden. Tällöin siis kaikki Radio Cityllä kuultavat kappaleet olisivat yleisön valitsemia, paljastaa Saukko.

Radio Cityn Kansan Valinta alkaen 4.2.2013 arkisin klo 9-15. Kappaleita pääsee valitsemaan osoitteessa
www.radiocity.fi/kansanvalinta

Lisätietoja antaa:
Johannes Saukko, Sisältöjohtaja, SBS Finland Oy, puh. 040-5948670, johannes.saukko@sbs.fi

SBS Media on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki sekä vahvassa kasvussa olevat tv-kanavat TV5 ja Kutonen/The Voice TV. SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2011 oli 24 M€. SBS Media työllistää Suomessa noin 150 tv- ja radioalan ammattilaista.