Radio Jyväskylä mukana tekemässä historiaa

Naisten jääkiekkofinaaleissa tehdään suomalaista radio –ja jääkiekkohistoriaa. Radio Jyväskylä on mukana JYP Naisten taistelussa kirkkaimmista mitaleista. JYP kohtaa finaalissa kolmatta kertaa peräkkäin Espoon Bluesin.

"Jääkiekkoselostukset ovat kuuluneet vahvasti jyväskyläläiseen paikallisradiokulttuuriin jo 30 vuoden ajan. Nyt uutena elementtinä on naisten pelit, ja toki me haluamme olla mukana tässä kevään kiihkeimmässä vaiheessa", kertoo ohjelmapäällikkö Mika Kuki.

Vuonna 1998 JYP HT voitti naisten SM-kultaa ja seuraavana vuonna hopeaa. Tauon ja seuramuutosten jälkeen JYP palasi pääsarjatasolle ja kahdelta edelliskaudelta muistissa on finaalitappio Bluesille. Joko kolmas kerta toden sanoo?

"Kevät ja finaalit ovat palloilusarjojen parasta aikaa ja me seuraamme tänä keväänä aitiopaikalta jyväskyläläistä finaalihurmosta. Kaikki pistetään peliin myös selostamossa", lupaa Timo Lievemaa.

Radio Jyväskylä selostaa suorana Jyväskylässä pelattavat ottelut. Ottelut voi kuunnella myös nettiradion kautta. Näin kiekkoradio palvelee laajaa joukkoa naisjääkiekkoilun ystäviä.

"Naisurheilun arvostuksesta puhutaan usein julkisuudessa. Tässä on yksi konkreettinen teko arvostuksen parantamiseksi", Mika Kuki linjaa.

Ensimmäinen finaali pelataan Synergia-areenalla lauantaina 7.3. klo 13.15. Suora lähetys alkaa jo 12.45.

Tervetuloa mukaan tekemään historiaa!

Lisätietoja:

Mika Kuki, ohjelmapäällikkö, Radio Jyväskylä, mika.kuki@sbs.fi, p. 020 747 4143
Timo Lievemaa, toimittaja, Radio Jyväskylä, timo.lievemaa@sbs.fi, p. 040 823 4360

SBS Discovery Radio Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Avainsanat: