RADIO MEGA SAI UUDEN TOIMILUVAN VUOTEEN 2019 SAAKKA

Valtioneuvosto on tänään myöntänyt Radio Megalle uuden radiotoimiluvan vuoden 2019 loppuun asti. Valtioneuvosto vahvistaa siten paikallisen sähköisen median säilymisen alueella.

Lupakausi alkaa 1.1.2012 ja sen kesto on kahdeksan vuotta. Kyseessä on pisin lupakausi Suomen yksityisen radiotoiminnan historiassa.  Tämän hetkinen lupakausi on viisi vuotta, mitä radioala on yleisesti pitänyt liian lyhyenä investointien kannalta. Toimilupa-alueet ja lähetystaajuudet ovat Radio Megalla samat, joilla ne toimivat jo nyt. Toimiluville oli myös muita hakijoita.

”Tämä on hieno ja odotettu uutinen. Tarjoamme kuulijoille jatkossakin monipuolista musiikkia ja hyvin toimitettua ohjelmaa. Paikallisille ja valtakunnallisille mainostajille uusi toimilupa takaa edelleen laadukkaan mediaympäristön”, iloitsee SBS Finlandin Oulun myynnistä vastaava Markku Niemitalo.

Olemme enemmän kuin tyytyväisiä valtioneuvoston myöntämiin uusiin toimilupiin, jotka mahdollistavat hyväksi havaitsemamme toimintamallin jatkamisen. Kahdeksan vuoden toimilupakausi antaa mahdollisuuden kehittää toimintaa ja tehdä lisäinvestointeja”, kertoo SBS Finland Oy:n toimitusjohtaja Leena Puntila.

Radio Mega on aloittanut toimintansa jo vuonna 1988 ja on yksi Suomen vanhimmista radiokanavista. SBS Finland Oy sai myös paikalliset radiotoimiluvat Helsinkiin Radio Citylle, Tampereelle Radio 957:lle, Radio Jyväskylälle, Iskelmä-radioille Helsinkiin, Uudellemaalle, Tampereelle, Kaakkois-Suomeen ja Jyväskylään sekä valtakunnallisen toimiluvan The Voice -radiolle.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja, SBS Finland Oy, Leena Puntila, puh. 0400 527 686, leena.puntila@sbs.fi

Toimitusjohtaja, Mediadealer Oy, Markku Niemitalo, puh. 020 747 4193, markku.niemitalo@sbs.fi

Logot ja kuvat http://www.sbs.fi/pressi/

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV5 ja Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.