Rautaa rajalle – Radio City Joensuu aloittaa lähetykset 5.1.2015

SBS Discovery Radio Oy:n Radio City jatkaa miehisen sanoman levittämistä kaupunki kerrallaan – nyt vuorossa on Joensuu.

Radio Cityn raskaammin rokkaavat klassikot alkavat ilahduttaa myös Joensuussa 5.1. lähtien. Ensi vuonna kolmekymmentä vuotta täyttävä Radio City on vanhin toiminnassa oleva suomalainen kaupallinen radio. Se aloitti lähetyksensä Helsingin legendaarisesta Lepakkoluolasta vappuna 1985. Alueellisuus ja paikallisuus ovat edelleen tärkeässä roolissa kanavalla, vaikka kuuluvuusalue kattaa jo suuren osan valtakuntaa. Radio City on jo aikaisemmin syksyllä laajentunut Vaasan ja Kokkolan seuduille, Kuopioon, Mikkeliin, Savonlinnaan, Lahteen sekä Kaakonkulmalle.

Paikallisen sisällön toimittaa Joensuun toimiluvan omistava Oy Najaros Ab, joka pyörittää myös paikallista Iskelmä Rex –kanavaa.

Radio City hahmottaa maailmaa aidosti ja positiivisen miehekkäästi esimerkiksi perseettisen kovassa aamushowssa, Radio Cityn aamussa. Karjalassa kajahtaa lisäksi tammikuusta eteenpäin myös mm. kulttimaineessa olevat Motörhead-uutiset sekä Pakinan Valjastus –radiopakina. Kanava luukuttaa parhaimpia raskaamman puolen klassikkolekoja eri vuosikymmeniltä. Radio Cityn soittamaa musiikkia ei juuri muilta kanavilta kuulu.

Mainostajille Radio City tarjoaa markkinoiden parhaita miehiä. Kanavan kuulijat ovat neljänkympin liepeillä olevia, positiivisia ja poikamaisen miehekkäitä, rehellisen aitoja ja tavallisia Janeja ja Mikkoja. Jos tavoittelet suomalaista miestä, Radio City on todella vahva valinta. Valtakunnallisesti tai paikallisesti – nyt myös Joensuussa.

”Olemme todella iloisia päästessämme aloittamaan Radio Cityn Joensuussa. Radio City avaa ikkunan miehen elämään huumorin ja nerokkaan sisällön kautta. Ja samalla seudun classic rockin ystävien musiikillis-henkinen vajaustila korjaantuu kertaheitolla”, kommentoi Radio Cityn leviämistä SBS Discovery Radion mediajohtaja Juha Ourila.

Lisätietoja antaa:

Juha Ourila, mediajohtaja, SBS Discovery Radio Oy, puh. 020 747 4023, juha.ourila@sbs.fi

Liina Matveinen, vastaava toimittaja, Radio City Joensuu, puh. 010 23 11 802, liina.matveinen@radiorex.fi

SBS Discovery Radio Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Avainsanat: