SBS Discovery nousi netissä haastamaan Suomen suurimmat

Voice.fi –viihdesivusto ylsi viime viikolla uuteen kävijäennätykseensä, kun sivustolla vieraili viikon aikana yli 660 000 eri kävijää. Yhteensä SBS Discoveryn sivustoilla kävi lähes 900 000 eri kävijää, mikä nostaa sen Suomen suosituimpien verkkosivustojen listalla sijalle 6 heti iltapäivälehtien, MTV:n ja Helsingin Sanomien kantaan. (Lähde: TNS Metrix 2/2014)

SBS Discoveryn uutis- ja sisältötoimituksen toimituspäällikkö Mikko Räsänen näkee menestyksen seurauksena pitkäjänteisestä työstä.

- Kolme vuotta sitten Voice.fi oli Suomen suosituimpien verkkosivujen listalla sijalla 45. Sen jälkeen olemme asteittain tehostaneet toimintaamme ja nostaneet laatukriteerejämme. Nykyään Voice.fi on monipuolinen viihde- ja lifestylemedia, joka julkaisee viikoittain noin 200 artikkelia aikuiselle yleisölle ja on noussut Suomen suosituimpien viihdemedioiden joukkoon netissä, Räsänen kertoo.

- Lukijat ovat selvästi pitäneet kehityksestä, sillä kolmen vuoden aikana sivustolle on syntynyt suuri tapalukijoiden joukko, joka tulee sivustolle viikoittain tietämättä etukäteen, mitä siellä kulloinkin odottaa. Nyt nähdyt ennätysviikot ovat tietenkin juhlan aihe, mutta vielä iloisempana asiana näen sen, että viikoittainen keskilukijamäärämme on kasvanut tasaisesti kolmen vuoden ajan, ja kasvu tulee jatkumaan myös vuonna 2014.

Viimeisen kahden kuukauden aikana Voice.fi –sivusto on tavoittanut keskimäärin 435 000 eri lukijaa viikossa. Korkea keskilukijamäärä nostaa sivuston kotimaisten verkkomedioiden ehdottomaan kärkeen jättäen taakseen esimerkiksi kaikkien naistenlehtien, aikakauslehtien ja maakuntalehtien nettisivut. Voicen nettisivuille käy myös viikossa enemmän ihmisiä kuin kaikkien muiden Suomen kaupallisten radioiden nettisivuilla yhteensä.

SBS Discoveryn Head of Online Mika Sallinen korostaakin, että Voice.fi –sivusto on kasvanut Radio Voicen takaa kokonaan omaksi mediakseen.

- Voice.fi on kasvanut niin suureksi, ettei sen kohdalla voi puhua enää pelkästä radion nettisivusta vaan itsenäisestä lifestyle–sivustojen verkostosta.  Verkossa hyvin tehty työ näkyy nyt jatkuvasti paranevina kävijälukuina ja edelleen monipuolistuvana sisältönä. Tämä puolestaan merkitsee kävijäprofiilin muuttumista yhä useampaa toimialaa palvelevaksi ja hyvinkin tarkkoja kohderyhmäpoimintoja mahdollistavaksi. En voi kuin kiittää kaikkia tekijöitä ja todeta että tämä on kuitenkin vasta alku jollekin vielä paremmalle ja suuremmalle, Sallinen kehuu.

Lisätietoa:

Mikko Räsänen, toimituspäällikkö, SBS Discoveryn uutis- ja sisältötoimitus, mikko.rasanen@sbs.fi, +358 400 541 223

Mika Sallinen, Head of Online, SBS Discovery, mika.sallinen@sbs.fi, +358 40 527 9149

SBS Discovery Mediaan kuuluvat Suomessa kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja SBS Discovery Radio ja vahvassa kasvussa oleva tv-yhtiö SBS Discovery Television. Yhdessä yhtiöt työllistävät noin 160 media-alan ammattilaista. SBS Discovery Radioon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki sekä niiden suositut online-yhteisöt. SBS Discovery Televisioniin kuuluvat vapaasti maanpäällisessä verkossa katsottavissa olevat tv-kanavat TV5 ja Kutonen sekä maksu-tv-kanavat Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Discovery Science, Discovery World ja Investigation Discovery. SBS Discovery Median omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.