SBS Discovery Radio Oy:n Mervi Kokkonen on tiimipelaaja ja paras pomo

Eläkevakuutusyhtiö Etera etsi erinomaista esimiestä Ilmianna paras pomo -kilpailussa. Kuka tahansa sai ilmiantaa esimerkillisen esimiehen ja kertoa, miksi juuri hän ansaitsisi parhaan pomon tittelin. Kilpailuun tuli kaikkiaan 340 ehdotusta. Parhaan pomon tittelin vei Mervi Kokkonen SBS Discovery Radio Oy:stä.

Kilpailun voittajaksi valittiin myyntiryhmän päällikkö Mervi Kokkonen, joka vetää SBS Discovery Radio Oy:ssä neljän hengen myyntitiimiä ja on toiminut esimiehenä kolmisen vuotta. Esimiehen tärkeimpinä ominaisuuksina hän pitää kykyä kuunnella ja olla läsnä sekä palautteen antamista – oikeudenmukaista ja johdonmukaista toimintaa kautta linjan.

- Tämä on hieno tunnustus ja palaute omasta työstä, parhaan pomon tittelin napannut Kokkonen iloitsi.

Jarno Stenberg ja Anne Nurminen Kokkosen tiimistä ilmoittivat esimiehensä mukaan kisaan. He toivat perusteluissaan monipuolisesti esiin esimiestaitojen eri puolia. Kokkosta kuvailtiin esimieheksi, joka ottaa kaikki tiiminsä jäsenet tasapuolisesti huomioon, on valmis kuuntelemaan ja kehittämään sekä on läsnä ja lähellä.

- Mervi on aina positiivinen ja kannustava. Hän on valmis kuuntelemaan kehitysideoita ja halukas parantamaan prosesseja. Hän on valmis neuvomaan ja antamaan myyntityöhön vinkkejä, jotka perustuvat hänen omaan työkokemukseensa ja ammattitaitoonsa. Mervi osaa käsitellä alaisiaan huomioiden jokaisen persoonan ja tavan toimia. Ennen kaikkea Mervi on tiimipelaaja!, Stenberg ja Nurminen kuvailivat.

SBS:llä on panostettu esimiestyöhön ja työhyvinvointitoimintaan pitkäjänteisesti.

- SBS Discovery Radiossa puhumme esimiespalvelusta. Sanaan kiteytyykin hyvin roolini tiimin keskuudessa. Olen auttamassa, tukemassa ja sparrailemassa tiimiäni arjen haasteiden keskellä. Olen myös paikalla jakamassa ilot ja surut. Pyrin olemaan luotettava, positiivinen ja helposti lähestyttävä esimies, Kokkonen summaa.

Esimiehen tärkeimpinä ominaisuuksina hän pitää kykyä kuunnella ja olla läsnä sekä palautteen antamista – oikeudenmukaista ja johdonmukaista toimintaa kautta linjan. Eteran Ilmianna paras pomo -kilpailuun tulleissa ehdotuksissa parhaita pomoja kuvailtiin pitkälti samoin sanankääntein. Oikeudenmukaisuus, tasapuolisuus ja jämäkkyys. Lähestyttävyys, kannustavuus ja myönteisyys. Siinä joitakin piirteitä, jotka parhaiden pomojen perusteluissa toistuivat. Mukana oli nuoria ja kokeneempia pomoja, naisia ja miehiä.

- Vastauksissa korostui se, että hyvä pomo on läsnä työyhteisön arjessa. Hänellä on aikaa neuvoa ja kuunnella. Häneltä saa reilua palautetta työstään – niin kiittävää kuin kehittävää. Hän on joustava, mutta tarvittaessa myös vaativa, Eteran työhyvinvointipalveluiden päällikkö Mareena Jalkanen sanoo.

- Etera edistää työhyvinvointia ja työssä jaksamista. Näemme työkykyasiat Eterassa tärkeinä. Tuemme yrityksiä ja yrittäjiä monella tapaa henkilöstön työkykyasioissa. Parhaan pomon palkitsemisella haluamme tuoda esiin esimiestyön tärkeyttä ja positiivisia tarinoita työelämästä, Eteran tuleva toimitusjohtaja Stefan Björkman sanoo.

Nyt ensimmäistä kertaa järjestetty Ilmianna paras pomo -kampanja saa jatkoa. Parhaan pomon voi ilmiantaa jälleen osoitteessa etera.fi/paraspomo.

Lisätietoja:

Mervi Kokkonen, myyntiryhmän päällikkö, SBS Discovery Radio Oy, p. 040 561 8346, mervi.kokkonen@sbs.fi

Mareena Jalkanen, työhyvinvointipalveluiden päällikkö, Etera, p. 050 338 3669, mareena.jalkanen@etera.fi

Annukka Lalu, viestintäpäällikkö, Etera, p. 050 563 4211, annukka.lalu@etera.fi

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play FM Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Lainaukset

SBS Discovery Radiossa puhumme esimiespalvelusta. Sanaan kiteytyykin hyvin roolini tiimin keskuudessa. Olen auttamassa, tukemassa ja sparrailemassa tiimiäni arjen haasteiden keskellä. Olen myös paikalla jakamassa ilot ja surut. Pyrin olemaan luotettava, positiivinen ja helposti lähestyttävä esimies.
Mervi Kokkonen