SBS Mediasta kaupallisten radioiden markkinajohtaja

SBS Medialle vuosi 2009 oli kasvun vuosi. Mainosmyynti kasvoi 9 % koko radiotoimialan jäädessä hieman miinukselle. Hyvin sujuneen myynnin ansiosta SBS Media saavutti myös markkinajohtajuuden radiotoimialalla 27 % osuudella koko radion mainosmyynnistä.

”Tulos saavutettiin kovalla työllä, panostamalla henkilöstöön, kuuntelemalla asiakkaita ja kehittämällä uusia tuotteita vanhojen rinnalle. The Voicen monimedia tavoittaa yli 1,3 miljoonaa ihmistä joka viikko. Eritoten voice.fi on kasvanut voimakkaasti” sanoo toimitusjohtaja Leena Puntila. Konsernin radioliiketoiminnan käyttökate oli 21 %. Kaiken takana on myös radion vuodesta toiseen säilyvä asema Suomen kulutetuimpana mediana. Radiota kuunnellaan Finnpanelin Kansallisen radiotutkimuksen mukaan 3 t 15 minuuttia päivässä, noin 20 minuuttia enemmän kuin TV:tä (Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus). Kuunteluajan lisäksi radion tavoittavuus on huikea. Viikon aikana radio tavoittaa 95 % suomalaisista. Radio on media, jolla voi vaikuttaa kuluttajiin kaikkialla aktiiviseen päiväaikaan – kotona, työpaikalla, vapaa-aikana ja liikenteessä. SBS Finland Oy menestyi myös Suomen Parhaat Työpaikat 2010 tutkimuksessa SBS Finland Oy ylsi jo kolmannen kerran peräkkäin Great Place to Work Instituten Suomen Parhaiden Työpaikkojen listalle. Palkinto jaettiin 4.2.2010 Helsingissä pidetyssä gaalassa, johon osallistuivat kaikki listalle yltäneet yritykset kolmesta eri sarjasta. Great Place to Work Insituten tekemässä tutkimuksessa selvitetään henkilöstökyselyllä sekä työhyvinvointia useasta eri näkökulmasta että myös punnitaan yrityksen HR-johtamista kokonaisuutena että yksiköittäin. ”Oli ilo huomata olevansa jälleen Suomen parhaiden työpaikkojen joukossa vaikka kohtaamme vuodesta toiseen mitä moninaisempia haasteita kovan työpaineen alaisina erittäin kilpaillulla toimialalla. Kiitos kuuluu kaikille Radio Sadassa, 957:ssa, Megassa, Jyväskylässä, Iskelmässä ja Voicessa”, kiittelee Leena Puntila.