Suomalaiset kiekkofanit lätkässä lätkään – myös netissä

Leijonien taival Pietarin MM-kisoissa on alkanut hyvin, ja kisat ovat hullaannuttaneet suomalaiset kuunteleman pelejä myös nettiradion välityksellä.

- Sekä Radio Novan että Radio Cityn nettiradioiden kuuntelu on nelinkertaistunut matsien aikana verrattuna normaaliin kuunteluun. Kiekkofanit ovat hyvin löytäneet pregame-osiomme ja suorat otteluselostukset, iloitsee MM-kiekosta vastaava Jani Rajalin.

Kaikki Leijonien ottelut selostetaan suorina Radio Novalla ja Radio Cityllä. Selostajana toimii legendaarinen J-P Jalo ja kommentaattorina MM-Leijona vuosimallia -95, Tero Lehterä. Suorien otteluselostusten lisäksi kanavilla on pregame-osio, jossa virittäydytään kisojen tunnelmaan ja kuullaan joka kerta muuan muassa päävalmentaja Kari Jalosen haastattelu sekä kisauutiset. Erätauoille mentäessä jututetaan kaukalossa onnistunutta Leijonaa. Selostaja J-P Jalon mukaan on huomattavissa, että kisahuuma kasvaa ottelu ottelulta, ja yksittäisistä pelaajista etenkin Patrik Laineen otteet kiinnostavat Leijona-faneja.

- MM-kisat kuuluvat tänä vuonna ensimmäistä kertaa Radio Cityllä. Vaikuttaisi siltä, että Cityn Liiga-selostuksia kuuntelevat ovat löytäneet myös MM-kisat. Syksyllä Liiga-selostukset jatkuvat uudistetulla konseptilla, jossa classic rock ja huippuselostus yhdistetään, Rajalin kertoo.

Lisätiedot:

Jani Rajalin, Head of Radio City, jani.rajalin@bauermedia.fi, 040-5344878

Bauer Media Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat Radio Nova, Iskelmä, Kiss ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. Bauer Media Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€. Bauer Media Oy työllistää Suomessa noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin. Bauer Media Group on suurin radiotoimija Pohjoismaissa.

Avainsanat: