• Bauer Media Oy/

Suvi Teräsniska ja Chisu jyräsivät Iskelmän vuosiäänestyksessä. Molemmille neljä Iskelmä Gaala-ehdokkutta.

Triplaplatinaa albumillaan Kun valaistun myynyt Chisu ja tuplaplatinaa levyllään Pahalta piilossa myynyt Suvi Teräsniska ovat ehdolla kategorioissa Vuoden iskelmä, Vuoden naisartisti, Vuoden albumi ja Vuoden viihdyttäjä.

Miesartisteista Juha Tapio, Lauri Tähkä ja Arttu Wiskari nappasivat kukin kolme ehdokkuutta. Pitkän uran tehneistä esiintyjistä Katri Helena on ehdolla Vuoden naisartistiksi, Jari Sillanpää Vuoden viihdyttäjäksi ja Yö niin ikään Vuoden viihdyttäjäksi.

Iskelmä Gaalassa palkitaan viime vuoden menestyjiä kaikkiaan kahdeksassa kategoriassa. Vuoden viihdyttäjä -sarjaa lukuun ottamatta ehdokkuudet pohjautuvat vuoden 2011 aikana tapahtuneisiin single- tai albumijulkaisuihin. Viihdyttäjä-sarjassa äänestetään sellaista yhtyettä tai artistia, joka on tehnyt vaikutuksen keikoilla ja esiintymisillä viime vuoden aikana.

Gaalassa jaetaan myös Pro Iskelmä -tunnustuspalkinto, joka myönnetään henkilölle, yhteisölle tai muulle taholle, joka on omalla työllään merkittävästi edistänyt kotimaista iskelmä- ja kevyen musiikin kulttuuria 2000-luvulla.

Iskelmän vuosiäänestykseen otti tammikuun aikana osaa yli 33 000 ihmistä.

Kategorioiden voittajat selviävät loppuun varatussa Iskelmä Gaalassa Tampere-talossa 12. helmikuuta. Gaalassa esiintyvät Lauri Tähkä, Juha Tapio, Suvi Teräsniska, Jari Sillanpää, Katri Helena, Tuure Kilpeläinen, Arttu Wiskari, Erin, Jani Jalkanen, Olli Linhdholm (Yö), Lassi Valtonen sekä Jonne Aaron.

Lisätietoja antaa: Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä, puh. 0500-750272, ari.ojala@sbs.fi

Toimittajien akkreditoituminen Iskelmä Gaalaan: http://www.sbs.fi/ilmo/gaala2012_press/

SBS Media on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä vahvassa kasvussa olevat tv-kanavat TV5 ja The Voice. SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.