Suvi Teräsniska ja Jenni Vartiainen kahmivat eniten ehdokkuuksia Iskelmän vuosiäänestyksessä.

Vuoden 2010 parhaat kotimaiset palkitaan Iskelmä Gaalassa, Tampere-talossa, sunnuntaina 13.2. Suvi Teräsniska keräsi peräti viisi ehdokkuutta ja Jenni Vartiainen neljä ehdokkuutta. Suvi Teräsniska tavoittelee vuoden iskelmä-titteliä kahdella kappaleella ja lisäksi yleisö äänesti hänet ehdolle naisartisti-, viihdyttäjä- sekä albumi-sarjoissa.

Naiset jyräsivät vahvasti vuoden iskelmä-kategoriassa, jossa Teräsniskan ja Vartiaisen lisäksi ovat ehdolla myös Kaija Koo sekä Mariska. Iskelmä Gaalassa esiintyvät mm. Suvi Teräsniska, Jorma Kääriäinen & Riku Niemi, Olli Lindholm, Kaija Koo, Hanna Pakarinen, Teleks, Charles Plogman, Neljänsuora, Jouni Apajainen, Tommi Soidinmäki, Laura Närhi ja Pate Mustajärvi.

Gaalassa on myös mahdollisuus nähdä ainutlaatuinen Jorma Kääriäisen ja Pate Mustajärven duetto. Karismaattinen parivaljakko esittää yhdessä ’Mä elän vieläkin’–kappaleen Kari Tapion muistolle.

Gaalaa voi seurata suorana lähetyksenä Iskelmä radiossa, netissä iskelma.fi:ssä tai iskelmän mobiiliapplikaation kautta.

Iskelma.fi:ssä tammikuun aikana järjestetyssä äänestyksessä oli osallistujia lähes 33 000. Iskelmä Gaalassa jaettavista kahdeksasta palkinnosta seitsemän on yleisön äänestämiä. Sen lisäksi jaetaan Pro Iskelmä-palkinto.

Iskelmä Gaala 2011 –ehdokkaat:

Vuoden iskelmä: Jenni Vartiainen - Missä muruseni on, Kaija Koo - Vapaa, Mariska ja Pahat Sudet - Suloinen myrkynkeittäjä, Neljänsuora ja Miss Saana - Mansikkaa ja valkoapilaa, Suvi Teräsniska - Jos menet pois, Suvi Teräsniska - Jos mikään ei riitä

Vuoden albumi: Jenni Vartiainen - Seili, Kaija Koo - Irti, Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Iholla, Suvi Teräsniska - Rakkaus päällemme sataa

Vuoden tulokas: Laura Närhi, Marko Maunuksela, Palava, Pasi Vainionperä

Vuoden miesartisti: Kari Tapio, Olli Lindholm, Pate Mustajärvi, Tuure Kilpeläinen

Vuoden naisartisti: Jenni Vartiainen, Kaija Koo, Paula Koivuniemi, Suvi Teräsniska

Vuoden yhtye: Lauri Tähkä & Elonkerjuu, Martti Servo & Napander, Palava, Popeda

Vuoden viihdyttäjä: Jenni Vartiainen, Lauri Tähkä & Elonkerjuu, Suvi Teräsniska, Yö

Lisätietoja antaa: Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä/SBS Media, puh. 0500-750272, ari.ojala@sbs.fi

Iskelmä on osa SBS Finland Oy:tä. SBS Finland Oy on monipuolinen ja innovatiivinen mediatalo. SBS Medialla on kaksi valtakunnallista mediabrandia: The Voice ja Iskelmä, sekä paikallisesti kohdennetut mediabrandit: Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega. Kaikki SBS Finland Oy:n mediabrandit ovat monimediallisia ja tuottavat kohderyhmilleen sisältöä kaikkiin tarjolla oleviin välineisiin. SBS Median liikevaihto vuonna 2010 oli 16 miljoonaa euroa, ja radiotoimialalla SBS on markkinajohtaja. Yrityksen palveluksessa on 150 media-ammattilaista. SBS Finland Oy on osa ProSiebenSat1. Media AG - konsernia, jolla on toimintaa 14 Euroopan maassa. Lisätietoa www.sbs.fi.