The Voice laajenee tabletteihin

The Voice viihdemedia laajentaa jakeluaan julkaisemalla keväällä iPad -sovelluksen. Agendalla on myös Android-sovellus. Sisällöltään julkaisut mukailevat Voicen viihdekukkulaa, mutta ovat täysin uniikkia materiaalia, jota ei ole julkaistu aikaisemmin Voicen muissa jakeluteissä. Kosketusnäyttöisille tietokoneille optimoitu sovellus kulkee nyt työnimellä The Voice Tab.

Maksullinen ja aikakauslehtimäinen sovellus tehdään yhteistyössä Teknari Oy:n kanssa, joka vastaa ”kuukausiliitteemme” teknisestä toteutuksesta. Toimitettu sisältö tuotetaan Voicen oman ja free -väen voimin.

”Haluamme olla edelläkävijöitä, oppia uutta ja tarjota sisällöntekijöille sekä mainostajille uuden alustan. Tabletti-versio on luontainen jatke monimediamaailmassa joka sopii meille luontaisesti. Teknari on paras mahdollinen kumppani hankkeen läpiviemiseksi, koska heillä on esimerkiksi iPad-maailman tietotaito Suomen, jopa Euroopan kärkipäätä”, hehkuttaa The Voicen sisältöjohtaja Jussi Suvanto.

The Voice Tab –projektin tekninen kumppani, Teknari oy, julkaisi Suomen ensimmäisen kosketusnäyttöisille tietokoneille suunnitellun iPad-lehden viime syksynä.

” Teknari on viennyt  lukemisen kokonaan uudelle aikakaudelle ja nyt haluamme tehdä samaa yhdessä Voicen kanssa. Mielenkiintoisin uutuus sähköisissä lehdissä on niiden interaktiivinen sisältö videoineen. Varsinkin kosketusnäyttöiseen maailmaan ne kuuluvat itsestään selvänä lisänä. Interaktiot mahdollistavat uusia tapoja havainnollistaa asioita. Näistä syntyy upea ja koskettava lukukokemus – fiilistely on aivan uudella tasolla ”, kertoo Kalsi.

Ensimmäisen julkaisun on määrä ilmestyä huhtikuussa ja seuraavan toukokuun lopulla. Näiden kokemusten jälkeen teemme päätöksen loppuvuoden osalta. Sisältö ja muista yksityiskohdista tiedotamme myöhemmin.

Yhteystiedot:

Jussi Suvanto, The Voice sisältöjohtaja, 040 554 8753

Sami Kalsi, Teknari Oy toimitusjohtaja, 0400 900 368

SBS Finland Oy on monipuolinen ja innovatiivinen mediatalo. SBS Medialla on kaksi valtakunnallista mediabrandia: The Voice ja Iskelmä, sekä paikallisesti kohdennetut mediabrandit: Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega. Kaikki SBS Finland Oy:n mediabrandit ovat monimediallisia ja tuottavat kohderyhmilleen sisältöä kaikkiin tarjolla oleviin välineisiin. SBS Median liikevaihto vuonna 2009 oli 16 miljoonaa euroa, ja radiotoimialalla SBS on markkinajohtaja. Yrityksen palveluksessa on 150 media-ammattilaista. SBS Finland Oy on osa ProSiebenSat1. Media AG - konsernia, jolla on toimintaa 14 Euroopanmaassa. Lisätietoa www.sbs.fi.