The Voicelle ja Radio Citylle uudet ohjelmapomot

SBS Media on vahvistanut ohjelmajohtoaan nimittämällä Rami Saariston, 34, The Voicen ja René Mäkisen, 38, Radio Cityn ohjelmapäälliköiksi. Molemmilla on takana reilusti yli kymmenen vuoden radiokokemus.

Rami Saaristo asuu tällä hetkellä Australiassa, mutta on jo huhtikuussa aloittanut etätyönä The Voicen kehittämisen. Työurallaan Saaristo on muun muassa toiminut Radio Novan musiikkipäällikkönä vuosina 2006-2010. Saaristo palaa Suomeen syksyllä ja aloittaa työt Voicen parissa täysipäiväisesti.

”Voice omaa vielä suuren kasvupotentiaalin niin radion, verkon kuin tv:kin puolella. Kivijalka on vahva ja rakennuspalikat menestykseen olemassa. Olen erittäin kiitollinen saamastani luottamuksesta ja uskokin että pystyn osaltani vastaamaan kutsuun. Asenne on nöyrä mutta päättäväinen”, kertoo Saaristo.

Tällä hetkellä Radio Rockin ja Radio Aallon toimituspäällikkönä työskentelevä René Mäkinen jatkaa Radio Cityn nykyistä rakentamista lomien jälkeen. City palaa pääkaupunkiseudun taajuuksille 1.1.2012, jonka lanseerauksen jälkeen Mäkinen siirtää katsettaan myös SBS Median muihin paikallisradioihin.

Olen erittäin otettu päästessäni yhtenä tekijänä herättämään yhtä suomalaisen radion legendaarisimmasta brändeistä jälleen "kisakuntoon" ja päätös mukaan lähdöstä oli loppujen lopuksi melko helppo. Tulemme kunnioittamaan Radio Cityn menneisyyttä ja historiaa, kuitenkaan tuijottamatta siihen liiaksi. Monipuolinen rockmusiikkitarjonta sekä keskustelua herättävä ohjelmasisältö, sekä persoonat tulevat takaamaan meille hyvän ponnahduslaudan sopivasti kilpaillulla radiokentällä”, linjaa Mäkinen.

Saaristo ja Mäkinen tulevat myös osaksi SBS Median ohjelmapuolen johtoryhmää, jota vetää sisältöjohtaja Jussi Suvanto.

”Olen todella iloinen uusista työkavereistamme. Molemmat herrat tuovat taloon uusia näkemyksiä ja vahvistavat ammattitaidollaan ja kokemuksellaan entisestään hyvää porukkaa”, sanoo Suvanto.

Jussi Suvanto, SBS Media, sisältöjohtaja, (040) 554 8753, jussi.suvanto@sbs.fi

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV Viisi ja The Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.