The Voicen, Iskelmän ja Clear Channelin ulkomainoskampanja on maailmassa ensimmäinen laatuaan

SBS Discovery Radio ja Clear Channel toteuttavat valtakunnallisen ulkomainoskampanjan, joka ensimmäisenä maailmassa todella hyödyntää radion vahvuuksia sen mainonnassa. Kampanja pitää sisällään yli 60 digitaalista tienvarsitaulua, joiden sisältöä päivitetään useita kertoja tunnissa. Dynaamisuudessaan kampanja on maailmassa ensimmäinen laatuaan.

Kampanjan avulla Iskelmä ja The Voice tavoittavat kuuntelijat reaaliaikaisesti ja radion vahvuus, live-elementti, saadaan tuotua myös mainontaan.

-     Idea tämäntyyppisestä kampanjasta on elänyt SBS Discovery Radiolla jo pitkään, ja nyt Clear Channelilta löytyi välineet ja tahtotila sen toteuttamiseksi. Pääsemme vihdoin hyödyntämään radion vahvuuksia, nopeutta ja ajankohtaisuutta, medioidemme mainonnassa. Toimittajamme päivittävät vaihtuvia sisältöjä tauluihin, joten olemme koko ajan lähetyksen pulssissa mukana. Tiedossamme ei ole, että tällaista olisi tehty missään päin maailmaa näin nopealla päivittyvyydellä. Pilottikampanjamme nostaa kanavien mainonnan uudelle, dynaamiselle tasolle, hehkuttaa SBS Discovery Radio Oy:n luova johtaja Ismo Heikkilä.

-     Clear Channel on maailmanlaajuisesti digitaalisen kodinulkopuolisen mainonnan edelläkävijä ja SBS Discovery Radio erittäin innovatiivisena mediatalona ihanneasiakas. SBS:n sisällöt myös puhuttelevat suomalaisia heidän ollessaan liikeellä. Alkava radiosisältöjä lähes reaaliaikaisesti nostattava kampanja tuo esiin loistavasti molempien medioiden vahvuuksia. Tämä kampanja on meille erityisen mieluinen, koska se ilmentää verkostomme joustavuutta uudessa Panorama-nimisessä digitaalisten jättitaulujen tuoteperheessä, sanoo Clear Channel Suomi Oy:n toimitusjohtaja Timo Tammi.

Suomalaiset kuuntelevat radiota paljon, keskimäärin yli kolme tuntia päivässä. Tästä iso osa on autokuuntelua, joten tienvarsitaulut ovat radiolle luonteva mainosväline. Kampanjan avulla The Voice ja Iskelmä tavoittavat kuuntelijat siellä, missä he ovat.

Kampanja starttaa maanantaina 18.8. ja jatkuu 8 viikkoa.

Lisätietoja:

Ismo Heikkilä, luova johtaja, SBS Discovery Radio Oy, ismo.heikkila@sbs.fi, p. 0505606313

Timo Tammi, toimitusjohtaja, Clear Channel Suomi Oy, timo.tammi@clearchannel.fi, p. 0207312001

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Clear Channel Suomi on voimakkaasti kehittyvä ulkomainontayritys. Tuotamme asiakkaillemme nykyaikaisia mediaratkaisuja, joiden avulla asiakkaamme saavat tuloksia aikaan. Mainosratkaisumme löytyvät Suomen suurimpien kaupunkien kulkureiteiltä, maan vilkkaimmista liikenteen solmukohdista, kauppakeskuksista, digitaalisista verkostoista ja lentokentältä. Tarjoamme yksilöllisiä ja asiakkaille räätälöityjä ulkomainonnan ratkaisuja. Clear Channel Suomi on osa kansainvälistä Clear Channel Communications -konsernia, joka on yli  50 000 työntekijän suuryritys. Se on myös maailman suurin kodin ulkopuolisen median yhtiö.

Lainaukset

Ismo Heikkilä