TV VIISI JA THE VOICE TV OMILLE KANAVAPAIKOILEEN

Muutaman vuoden saman kanavapaikan jakaneet TV Viisi ja The Voice TV erkanevat omille kanavapaikoilleen 1. huhtikuuta alkaen. TV Viisi jatkaa kanavapaikalla 10 ja The Voice TV siirtyy kanavapaikalle 11. Varmistaakseen The Voice TV:n näkyvyyden, on kotitalouksien suoritettava automaattinen kanavahaku. Uuden kanavapaikan myötä The Voice TV siirtyy niin kutsuttuun E-kanavanippuun ja TV Viisi jatkaa C-kanavanipussa.

Olemme iloisia, että kuumilla markkinoilla voimme tarjota entistä enemmän mahdollisuuksia tv-mainostajille. TV Viiden ja The Voice TV:n jakautuminen kahdelle kanavapaikalle vie meitä askeleen eteenpäin rakentaessamme selkeää vaihtoehtoa markkinoilla oleville tv-kanaville”, kertoo TV Viiden varatoimitusjohtaja Sami Vikback.

Heräämö näkyy molemmilla kanavilla

The Voicen ajankohtaista aamuviihdettä sisältävä aamuohjelma Heräämö tullaan jatkossa näyttämään samanaikaisesti molemmilla kanavilla. Tällä järjestelyllä mennään ainakin vuoden loppuun.

Taas jotain uutta ja mielenkiintoista. Kevättä odotetaan poikkeuksellisen mielenkiinnolla, kun The Voice TV palaa takaisin täysiveriseksi 24 h -musiikkikanavaksi ja nyt myös osa radion iltapäivästä välitetään Viidellä. The Voice on viihdemedia, joka tavoittaa eri jakeluteiden myötä 1,4 miljoonaa eri suomalaista viikossa. Tämän muutoksen ja tietysti vahvan monimedian kehittämisen kautta haluamme kasvattaa massaa”, kertoo The Voicen sisältöjohtaja Jussi Suvanto

"TV Viiden kevään elokuvatarjonta monipuolistuu entisestään", toteaa TV Viiden ohjelmajohtaja Mervi Rouvinen. "Ensiesityksinä nähdään mm. elokuvat Jumper ja Hancock. Toimintagenreä vahvistavat Rambo- ja Terminator-elokuvat, ja romantiikan nälkäisille avautuu uusi elokuvapaikka lauantai-iltapäiviin. Lisäksi tarjoamme lauantaisin lisää viihdettä, kun 2.4. starttaavat Pikku-Britannia ja kotimainen uutuussarja Hasta La Lista, jossa Suomen johtava stand up- ja koomikkocombo André Wickström, Stan Saanila, Ilari Johansson ja Mari Perankoski listaavat kaiken epäoleellisen oikeaan järjestykseen. Huhtikuun alussa TV Viidellä alkaa myös suora iltapäiväohjelma Voice On, jota esitetään arkisin klo 14.00 – 16.00, ja jonka tähtenä loistaa The Voice radion iltapäivistä tuttu Elina Viitanen”, kertoo Mervi Rouvinen.

Voice On -ohjelman tuottaa The Voice, ja ohjelman konsepti ja toteutus ovat aamuohjelma Heräämön mukaisia.

Lisätietoja:

Sisältöjohtaja Jussi Suvanto, SBS Finland Oy, p. 040 554 8753, jussi.suvanto@sbs.fi

Varatoimitusjohtaja Sami Vikback, TV5 Finland Oy p. +358 207 870 850, sami.vikback@tv-viisi.fi

Ohjelmatiedot:

TV Viisi: Heidi Nurminen, Programme PR Manager puh. 040 558 5086, heidi.nurminen@tv-viisi.fi

The Voice: Sami Virtanen, musiikkipäällikkö, puh. 020 747 4054, sami.virtanen@sbs.fi

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV Viisi ja The Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.