Voicen Herättäjien sateenkaari valaisi eduskuntatalon!

The Voice –radion aamuohjelma tempaisi perjantaiaamuna tasa-arvon puolesta ja herätti työmatkalaisia ja kansanedustajia valotaideteoksella.

Eduskunnan äänestys tasa-arvoisesta avioliittolaista sai yllätyksistä tunnetut Voicen Herättäjät liikkeelle. Anssi Honkanen, Niina Backman ja Samuel Nyman päättivät spontaanisti lähteä herättämään iloisella tavalla niin aamuliikenteessä kulkevia ihmisiä kuin eduskunnan työntekijöitä.

Aamuseitsemän jälkeen yhden Suomen tärkeimmän rakennuksen paraatiseinään heijastettiin Herättäjien toimesta sateenkaaren värit. Tempaus onnistui täydellisesti: eduskunta loisti väreissä noin klo 7:30 asti.

Tasa-arvokysymys on koko Voicen Herättäjien tiimille luonnollisesti tärkeä ja eduskuntatalolla ollut Anssi Honkanen on seurannut keskustelua aiheesta:

- En ole vielä törmännyt yhteenkään järkevään perusteluun, miksi tätä lakiuudistusta ei pitäisi tehdä. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla samanlaiset oikeudet toteuttaa itseään, unelmiaan ja tunteitaan ja tätä ajatusta halusimme sateenkaarellammme tukea.

Herättäjien sateenkaarilippu näkyi mm. Helsingin päärautatieasemalle saapuviin juniin asti.

Lisätietoja antaa:

Juha Ourila, mediajohtaja, SBS Discovery Radio Oy, juha.ourila@sbs.fi, p. 040 552 3266

Haastattelupyynnöt:

Hermanni Seppälä, ohjelmajohtaja, The Voice, hermanni.seppala@sbs.fi, p. 050 557 1817

The Voice on osa SBS Discovery Radio Oy:tä. SBS Discovery Radio Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Avainsanat:

Lainaukset