Web Awards 2010 –äänestyksen voittajat selvillä

Viihdemedia The Voice järjesti vuodenvaihteessa Web Awards –äänestyksen, jonka tarkoituksena on nostaa esiin ja palkita vuoden kotimaisia verkko-onnistujia. Äänestys järjestettiin nyt toista kertaa.

-        Web Awards oli huikea menestys, sillä saimme äänestykseen kaikkiaan 20 000 ääntä. Yleisön aktiivisuus on ollut todella hienoa. Tänä vuonna olemme myös huomanneet, että palkinto kiinnostaa nettisisältöjen tekijöitä, eikä tällaisia tunnustuksia ainakaan liikaa ole saatavilla, kommentoi Voicen Online Media –päällikkö Johannes Saukko.

Kilpailussa oli tänä vuonna 12 kategoriaa, joihin yleisö sai ehdottaa osallistujia. Myös itse palkinnot jaettiin yleisöäänten perusteella. Yksi suosituimmista kategorioista oli Vuoden Muotiblogi –sarja, jonka voitti More To Love –blogi. Kirjoittajat Peppi ja Mimmi ottivat palkinnon iloisesti vastaan.

-        Peppi asuu tällä hetkellä New Yorkissa ja siellä tällaisia awardseja arvostetaan todella paljon. Amerikkalaiset ovat olleet innoissaan siitä, että tällainen plus size –muotiblogi voi ylipäätään olla ehdolla. Nyt vielä kun voitto tuli, niin he ovat varmasti vielä enemmän pähkinöinä, intoilee More To Love –blogin toinen kirjoittaja Mimmi.

Web Awards –äänestys on osa Voicen viihdesisältöä myös tänä vuonna. Web Awards 2011 –kilpailu alkaa marraskuussa 2011.

Web Awardsin voittajiin voit tutustua osoitteessa www.voice.fi/webawards

Kaikki Web Awards 2010 –voittajat kategorioittain ovat:

(HUOM: Julkaisuvapaa 12.1.2011 klo 20:30, tai heti kun voittajat on julkistettu The Voicen radiolähetyksessä.)

Vuoden video:                                 Pilluralli Pro, tekijänä Joni Koivuniemi

Vuoden foorumi:                              Demi

Vuoden musablogi:                          Turku Rock City

Vuoden muotiblogi:                          More To Love

Vuoden ruokablogi:                          Kinuskikissa

Vuoden fanisivu:                              Paramore Finland

Vuoden nettipalvelu:                        IRC-galleria.net

Vuoden bändikotisivu:                      Petrinygard.com

Vuoden verkkokauppa:                    Verkkokauppa.com

Vuoden uutispalvelu:                        Iltalehti.fi

Vuoden huumorisivusto:                   Riemurasia

Vuoden Facebook-sivu:                   Jos yhteisöön liittyy 50000 fania. Ajan minikaivurilla Hangosta Kuusamoon.

Lisätietoja:

Johannes Saukko

Online media – ja uutispäällikkö, The Voice / SBS Media

johannes.saukko@sbs.fi

SBS Finland Oy on monipuolinen ja innovatiivinen mediatalo. SBS Medialla on kaksi valtakunnallista mediabrandia: The Voice ja Iskelmä, sekä paikallisesti kohdennetut mediabrandit: Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega. Kaikki SBS Finland Oy:n mediabrandit ovat monimediallisia ja tuottavat kohderyhmilleen sisältöä kaikkiin tarjolla oleviin välineisiin. SBS Median liikevaihto vuonna 2009 oli 16 miljoonaa euroa, ja radiotoimialalla SBS on markkinajohtaja. Yrityksen palveluksessa on 150 media-ammattilaista. SBS Finland Oy on osa ProSiebenSat1. Media AG - konsernia, jolla on toimintaa 14 Euroopanmaassa. Lisätietoa www.sbs.fi.