Bauer Hockey juhlii jääkiekon näkymättömiä sankareita

– 13-vuotias suomalainen Juuso Rantanen tapasi NHL-idolinsa New Yorkissa

Bauer Hockey julkaisi tänään The Strongest Link -kilpailun voittajat. Kyseessä on eurooppalainen kampanja, jossa haettiin jääkiekon näkymättömiä sankareita, joiden ansiosta jääkiekkoilijat voivat nauttia lajistaan. Seitsemässä maassa käydyssä kilpailussa tärkeimmäksi taustavaikuttajaksi nimettiin niin joukkuekavereita ja sisaruksia kuin isovanhempia ja valmentajiakin. Kilpailun käynnistivät Vezina Trophy -palkinnon vuonna 2012 saanut New York Rangersin Henrik Lundqvist ja kaksinkertainen Hart Memorial Trophy -palkinnon saaja, Washington Capitalsin Alex Ovetshkin.

"Oma näkymätön sankarini on veljeni Joel," sanoi Lundqvist. "Kuten varmasti kaikki tähän kilpailuun osallistuneet lapset voivat todistaa, valinta oli vaikea, koska niin monet henkilöt ovat näytelleet niin tärkeää roolia koko urani ajan. Pidimme aina huolta toisistamme ja tiedän, etten olisi päässyt näin pitkälle ilman häntä."

Voittajat ja heidän näkymättömät sankarinsa voittivat Bauer-varusteita päästä varpaisiin ja lisäksi täysin kustannetun matkan New Yorkiin NHL-otteluun. Ryhmä sai viettää myös todellista laatuaikaa kahden suosikkipelaajansa kanssa, kun Lundqvist ja Ovetshkin ilmestyivät yllättäen juhlalliselle Strongest Link –päivälliselle päivää ennen ottelua. Se tilanne osuu todellakin kohdalle vain kerran elämässä.

"Oli hieno kokemus olla mukana tässä ohjelmassa ja tavata nämä erityiset ihmiset ympäri maailman," sanoi Ovetshkin. "Oma tärkein taustatukeni oli perheeni ja oli mukavaa, että niin monet voittajista toivat perheensä New Yorkiin tämän hienon Bauer-viikonlopun myötä. Olen ylpeä voidessani tehdä yhteistyötä Bauerin kanssa, joka käänsi huomion ihmisiin, jotka auttavat luomaan jääkiekkoilijoita ympäri maailman."

"The Strongest Link” on ollut digitaalinen vähittäismyyntikampanja, jossa on etsitty jääkiekkoillijoiden taustavaikuttajia ja joka on kohdistettu jääkiekkoyhteisöille Ruotsissa, Suomessa, Saksassa, Slovakiassa, Venäjällä, Sveitsissä ja Tšekin tasavallassa.

"Kampanjan ideana oli kääntää huomio niihin, jotka ovat todella oleellinen osa sitä, mikä tekee jääkiekosta niin fantastisen urheilulajin," toteaa Bauer Hockeyn Euroopan markkinointijohtaja Marcus Johnsson.

Jokainen osallistuja täytti kyselyn, jossa hän nimesi henkikön, joka on inspiroinut häntä eniten jääkiekon pelaamisessa ja perusteli millä tavalla henkilön tarjoama tuki ylitti odotukset. NHL-pelaajista ja Bauer Hockeyn kussakin maassa toimivista liikekumppaneista koostuva tuomaristo tutustui kilpailuvastauksiin ja nimesi voittajat.

Alle on koottu voittajat maittain:

Suomi Kilpailuun osallistuja: Juuso Rantanen Nimetty henkilö: Juha Rantanen

Slovakia Kilpailuun osallistuja: Nina Taska Nimetty henkilö: Martin Tasky

Venäjä Kilpailuun osallistuja: Konstantin Lomakova Nimetty henkilö: Marina Lomakova

Saksa Kilpailuun osallistuja: Nico Lassen Nimetty henkilö: Timo Lassen

Sveitsi Kilpailuun osallistuja: Jann Felber Nimetty henkilö: Susanne Felber-Leu

Ruotsi Kilpailuun osallistuja: Emil Enhörning Nimetty henkilö: Christian Enhörning

Tšekin tasavalta Kilpailuun osallistuja: Mathias Hodulak Nimetty henkilö: Pavel Kysely

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Bauer Hockeyn Euroopan markkinointijohtaja Marcus Johnsson
Sähköposti: marcus.johnsson@bauer.com
Puhelin: +46 70-7665209

Tietoa Bauer Hockeysta

Bauer Hockey on maailman tunnetuin jääkiekkovarusteiden suunnittelija, valmistaja sekä markkinoija. Bauer perustettiin Kitchenerissa, Kanadan Ontariossa vuonna 1927, ja se kehitti maailman ensimmäisen luistimen, jossa terä on kiinni kengässä, mikä muutti jääkiekon luonteen täysin. Siitä lähtien Bauer on jatkanut alan suosituimpien tuotteiden kehittämistä. Näitä ovat esimerkiksi menestyksekkäät tuotesarjat Supreme ® , Nexus ® ja Vapor ®. Toronton pörssissä julkisesti noteerattu yhtiö Bauer Performance Sports on Bauer Hockeyn emoyhtiö ja sen liitännäisyhtiöt omistavat Mission Roller Hockeyn, Maverik Lacrossen, Cascade Sportsin ja Inarian. Lisätietoa on Bauer Hockeyn kotisivulla osoitteessa www.BAUER.com.

Avainsanat: