Uusi hoitovaihtoehto erektiohäiriöön pian saatavilla

Report this content

TIEDOTE 13.3.2003, JULKAISUVAPAA KLO 14.00 Uusi hoitovaihtoehto erektiohäiriöön pian saatavilla Noin 30 miljoonaa eurooppalaista miestä kärsii erektiohäiriöistä1. Levitra(TM), jonka vaikuttava aine on vardenafiili, on Bayer AG:n ja GlaxoSmithKlinen uusi reseptilääke erektiohäiriön hoitoon. Levitra(TM) lanseerataan Euroopan suurimmille markkina-alueille muutaman viikon kuluessa. Bayer AG ja GlaxoSmithKline ilmoittivat tänään laskevansa monien Euroopan maiden markkinoille Levitran(TM), (vardenafiili HCl), uusimman suun kautta otettavan PDE-5-inhibiittorin erektiohäiriön hoitoon. Ilmoitus tehtiin Madridissa Euroopan urologien liiton (EAU) 18. konferenssin yhteydessä järjestetyssä lehdistötilaisuudessa. Levitra(TM) tulee markkinoille myös Suomessa. "Levitran(TM) tulo markkinoille on tärkeä virstanpylväs, koska se tarjoaa kaivatun uuden vaihtoehdon erektiohäiriön hoitoon", sanoi Dr Christa Kreuzburg, Bayer HealthCare Pharmaceuticalsin Euroopan osaston johtaja. "Uskomme Levitran(TM) täyttävän sekä uusia, tehokkaita hoitovaihtoehtoja etsivien lääkäreiden että potilaiden odotukset", hän lisäsi. Konferenssissa esiteltiin aineistoa Levitraa(TM) koskevista kliinisistä tutkimuksista. Eräässä tutkimuksessa lähes 92 % potilaista, jotka ottivat Levitraa(TM) 5 mg:n, 10 mg:n tai 20 mg:n annoksina, kertoi erektioidensa parantuneen.3 Toisessa kliinisessä tutkimuksessa 92 % miehistä, jotka saivat 10 mg:n standardiannostuksen Levitraa(TM) koko tutkimuksen ajan, kertoi erektioidensa parantuneen.4 Levitran(TM) on osoitettu vaikuttavan nopeasti ja toimivan luotettavasti. 91 prosentilla miehistä, jotka reagoivat 20 mg:n annokseen Levitraa(TM) ensimmäisellä kerralla, hoitovaste oli hyvä myös myöhempinä kertoina.5 Eräässä tutkimuksessa Levitra(TM) auttoi muutamia miehiä saamaan erektion jo 15 minuuttia lääkkeen ottamisen jälkeen (useimmilla miehillä 25 minuutin jälkeen).6 "Levitra(TM) on luotettava ja tehokas ensimmäisen vaiheen lääke erektiohäiriön hoidossa. Se sopii suurelle joukolle erityyppisiä potilaita, myös sellaisille, joiden erektiohäiriö on ollut vaikeasti hoidettava", sanoi Andrew Witty, GlaxoSmithKlinen Euroopan johtaja. "Tämän perusteella uskomme, että Levitra(TM) tuo yhä useammalle miehelle mahdollisuuden tyydyttävään seksuaaliseen kanssakäymiseen", hän totesi. Levitran(TM) on kliinisesti osoitettu olevan hyvin siedetty. Yleisimmät havaitut sivuvaikutukset olivat päänsärky ja punastuminen.6 Bayer AG on yksi maailman suurimmista kemian ja lääkealan konserneista. Perusteellinen tutkimus ja tuotekehitys ovat perustekijöitä Bayer AG:n toiminnassa ihmisten ja ympäristön hyväksi. www.bayer.com, www.bayer.fi GlaxoSmithKline on lääkealan edelläkävijä, joka keskittyy alkuperäislääkkeiden ja rokotteiden kehittämiseen, tuotantoon ja markkinointiin. GlaxoSmithKline auttaa ihmisiä voimaan paremmin, tekemään enemmän ja elämään pidempään. www.glaxosmithkline.fi Tiedoksi toimituksille: BAYER AG JA GLAXOSMITHKLINE JÄRJESTÄVÄT HELSINGISSÄ TIEDOTUSTILAISUUDEN EREKTIOHÄIRIÖIDEN HOIDOSTA JA LEVITRASTA(TM) 1.4.2003. Tilaisuudessa on mahdollisuus haastatella suomalaisia asiantuntijalääkäreitä. Merkitse päivä kalenteriisi! Lisätietoja: Country Manager Timo Lumme, Bayer puh. (09) 887 887, timo.lumme.tl@bayer.fi Lähteet: 1. Aytac IA, McKinlay JB, Krane RJ. The likely worldwide increase in erectile dysfunction between 1995 and 2025 and some possible policy consequences. BJU International 1999;84:50-56. 2. Saenz de Tejada I et al. The phosphodiesterase inhibitory selectivity and the in vitro and in vivo potency of the new PDE-5 inhibitor vardenafil. Int J Impot Res, 2001;13:282-290. 3. Potempa A-J, Bernard I, Ulbrich E. Under flexible dosing, 'real world' conditions, vardenafil improved erectile function in a broad population of men. To be presented at the XVIII Congress of the European Association of Urology, 14 March 2003, Madrid, Spain. 4. Hatzichristou D, Montorsi F, Porst H, Buvat J, Taylor T and Bandel T. A flexible dose regimen of vardenafil for erectile dysfunction: a placebo-controlled trial. To be presented at the XVIII Congress of the European Association of Urology, 15 March 2003, Madrid, Spain. 5. Valiquette et al. Vardenafil provides reliable efficacy over time in men with erectile dysfunction. Presented at the 10th Congress of the International Society for Sexual and Impotence Research, 24 September 2002, Montreal, Quebec, Canada. 6. Summary of Product Characteristics. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00910/wkr0002.pdf