Bayer ja Schering yhdistyivät Suomessa

2.4.2007
Bayer ja Schering ovat yhdistyneet Suomessa huhtikuun alussa. Suomen organisaatioiden yhdistäminen on osa Bayerin ja Scheringin globaalia integraatiota, jossa yhdistetään kaksi vahvaa lääkealan osaajaa.

"Bayerin ja Scheringin yhdistäminen vahvistaa edelleen asemaamme erityisesti reseptilääkkeiden markkinoilla Suomessa", toteaa toimitusjohtaja Rainer Bitzer. Bayer Schering Pharma -brandilla markkinoidaan jatkossa Suomessakin sekä Bayerin että entisen Scheringin reseptilääkkeitä. "Olemme markkinajohtaja hormonaalisessa ehkäisyssä ja testosteronivajeen hoidossa. Jatkamme vahvaa kehitystyötä perhesuunnittelun parissa, ja tällä alueella tunnetuin tuotteemme on jo yli sadassa maassa käytössä oleva MIRENA®-hormonikierukka. Ehkäisypil-lereiden maailmanlaajuista markkinajohtajuutta vahvistavat tulevaisuudessa uudet drospirenoni-tuoteperheen tulokkaat. Lisäksi olemme vahva toimija muun muassa MS-taudin ja syövän luustokomplikaatioiden hoidossa."

Yhdistyminen lisää Bayerin lääkealan toimintojen kilpailukykyä: strategiansa mukaan konserni keskittyy lääkealalla omille erikoisosaamisalueilleen. Scherin-gin hankinta on Bayerin historian laajin yrityskauppa, joka vahvistaa konsernin HealthCare -toimialaa. Bayerin tunnetuimpia tuotteita ovat HealthCare -toimialaan kuuluvan Bayer Consumer Care -liiketoimintayksikön markkinoimat itsehoitovalmisteet ASPIRIN®, BEPANTHEN®, BEROCCA® ja RENNIE®.

Yksi Bayer, kaksi yhtiötä 1.4.2007 lähtien
Bayerilla on Suomessa kaksi yhtiötä, Bayer Oy ja Bayer Schering Pharma Oy. Näissä työskentelee yhteensä noin 750 henkilöä. Yhtiöiden toimipaikat ovat Turussa ja Espoossa.

Bayer Oy markkinoi ja myy Bayer-konsernin koko tuotevalikoimaa Suomessa: itsehoitolääkkeitä, diabeteksen hoidon seurannan välineitä, kasvinsuojeluaineita ja muita torjunta-aineita, materiaaleja ja kemikaaleja sekä uuden Bayer Schering Pharma -brandin alla Bayerin ja entisen Scheringin reseptilääkkeitä. Markki-noinnin parissa työskentelee yli sata henkilöä, ja edustajaverkosto kattaa koko maan.

Bayer Schering Pharma Oy keskittyy reseptilääkkeiden osalta kansainväliseen toimintaan: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, tuotantoon ja Suomessa valmistet-tujen tuotteiden vientiin yli sataan maahan. Näiden toimintojen parissa työsken-telee noin 650 henkilöä. Turussa sijaitseva tuotantolaitos on yksi konsernin glo-baaleista lääkealan tuotantolaitoksista.

Lisätietopyynnöt:
Anna-Mari Salokorpi, viestintäpäällikkö, Bayer Schering Pharma Oy,