Bayerin tiedenäyttely Helsingissä avoinna yleisölle

Bayerin tiedenäyttely Helsingin Kansalaistorilla on avoinna yleisölle lauantaina 10.8.2013 kello 10.00–16.00. Lauantaina tiedenäyttelyn vierailla on mahdollisuus voittaa itselleen myös Sami Hyypiän allekirjoituksella varustettu Bundesliigan pelipallo.

Bayerin kehittämä Aspirin® on maailmankuulu lääke ja tunnettu on myös yrityksen suomalainen innovaatio eli Turussa valmistettava hormonikierukka. Vähemmän tunnettua on, kuinka paljon tutkimustyötä vaaditaan hyvän riisisadon varmistavien siementen kehittämiseen. Moni ei tiedä, että Bayerin materiaaleja käytetään maailman huippujalkapalloilijoiden pelipalloissa ja että niiden avulla lentää myös aurinkolentokone Solar Impulse.

Bayer perustettiin 150 vuotta sitten. Juhlavuoden kunniaksi Bayer järjestää tiedenäyttelyn, joka kiertää juhlavuoden aikana 25 paikkakunnalla Euroopassa, Amerikassa, Aasiassa, Afrikassa ja Australiassa. Tiedenäyttelyn pääaiheina ovat terveydenhuolto, maatalous ja huipputeknologiaa hyödyntävät materiaalit. Näyttely koostuu 22 jättimäisestä, yli kaksi metriä korkeasta kirjaimesta. Yhdessä kirjaimet muodostavat Bayerin mission Science For A Better Life. Esimerkiksi O kertoo uusista edistysaskeleista onkologian eli syöpähoitojen alueella, E energiatehokkaasta liikkumisesta ja S miten tieteen (science) avulla parannetaan ihmisten elämänlaatua. Jokainen kirjain sisältää sekä tietoa että interaktiivisia elementtejä. Tässä näyttelyssä esineisiin saa ja kannattaa koskea.

Ota pallo haltuun tiedenäyttelyssä!

Lauantaina tiedenäyttelyn vierailla on mahdollisuus voittaa itselleen myös Sami Hyypiän nimikirjoituksella varustettu Bundesliigan pelipallo. Päävalmentaja Sami Hyypiä ja alun perin Bayerin henkilöstön urheiluseuraksi vuonna 1904 perustettu Bayer 04 Leverkusen aloittavat kautensa kotiottelulla samana päivänä. 500 ensimmäistä arvontaan osallistujaa saavat Bayer 04 Leverkusenin fanihuivin.

Näyttely on avoinna yleisölle lauantaina 10.8.2013 Helsingin Kansalaistorilla kello 10.00–16.00. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Yhteyshenkilöt Bayerin viestinnässä:

Viestintäjohtaja Niko Palosuo (040 844 1872), viestintäpäälliköt Anna-Mari Salokorpi (0400 887 857), Aino-Försti Smith (040 687 9995) tai Tuomas Forsell (040 7572730).

FIN-BAG-2013-0224

Kansainvälisen Bayerin ydinosaaminen on terveydenhoidon, ravitsemuksen ja huipputeknologiaa hyödyntävän materiaalituotannon aloilla. Tuotteet ja materiaalit on suunniteltu ihmisiä hyödyttäviksi ja elämänlaatua parantaviksi.

Tuotevalikoimassamme Suomessa ovat Bayer HealthCaren reseptilääkkeet, itsehoitovalmisteet ja välineet diabeteksen hoidon seurantaan, Bayer CropSciencen kasvinsuojeluaineet ja torjunta-aineet sekä Bayer MaterialSciencen teollisuuden raaka-aineet ja kemikaalit.

Kansainvälinen toimintamme Suomessa keskittyy reseptilääkkeisiin: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, tuotantoon ja Suomessa valmistettujen lääkkeiden vientiin yli sataan maahan. Turussa sijaitseva tuotantolaitos on yksi konsernin globaaleista lääkealan tuotantolaitoksista. Tutkimuksemme ja tuotekehityksemme suomalaista erikoisosaamista on polymeerien käyttö lääkeaineiden pitkäaikaisessa annostelussa.

Bayerin Nordic-alueorganisaation pääkonttori on Espoossa. Alueorganisaatioon kuuluvat Suomi, Tanska, Ruotsi, Norja, Islanti, Viro, Latvia ja Liettua. Suomessa Bayer työllistää noin 750 henkilöä Espoossa ja Turussa.