Kahvila Arboretumissa ympäristöaiheinen lasten kansainvälinen piirustuskilpailunäyttely

Lasten kansainvälinen piirustuskilpailunäyttely herättää ajatuksia luonnon monimuotoisuudesta ja ilmastonmuutoksesta Kahvila Arboretumissa Tampereen Hatanpäänpuistossa 20.8.–30.9.2011. Näyttelyssä on esillä Bayerin ja YK:n ympäristöjärjestö UNEPin vuosittain järjestämän piirustuskilpailun töiden parhaimmistoa.

Ympäristöaiheinen piirustuskilpailu on järjestetty vuodesta 1990 lähtien 6–14-vuotiaille lapsille. Vuoden 2010 kilpailuun osallistui 3,2 miljoonaa piirustusta 95 maasta. 12-vuotias Essi Toivari Urajärveltä sijoittui kilpailussa jaetulle viidennelle sijalle. Kilpailun voitti 14-vuotias kiinalaistyttö Tin Chi Ting Coco.

Kahvila Arboretum on avoinna tiistaista sunnuntaihin kello 11.00–18.00. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Lisätiedot piirustuskilpailusta:

Sirpa Sillanpää, tiedottaja, Bayer Oy, puhelin 020 785 2263