Schering Oy:n kommentti ilmoitettuun työtaistelutoimenpiteeseen

Schering Oy:n kommentti ilmoitettuun työtaistelutoimenpiteeseen 16.10.2003 Schering Oy on saanut tietoonsa, että sen henkilöstöryhmät ovat ilmoittaneet olevansa lakossa huomenna perjantaina 17.10.2003. Työtaistelutoimenpide on yllättänyt työnantajan täysin, ja työnantaja on pettynyt henkilöstöryhmien viivyttelyväitteisiin ja väitteisiin neuvottelupyyntöjen laiminlyönneistä. Väitteet eivät pidä paikkaansa. Neuvottelujen aloituksen jälkeen kaikki osapuolet ovat tehneet erittäin paljon valmistelutöitä vaikutusten selvittämiseksi. Lisäksi tämän viikon alussa henkilöstöryhmien kanssa sovittiin uudesta neuvotteluajankohdasta. Henkilöstöryhmien edustajien kanssa on myös yhdessä todettu, että YT- prosessi vaatii kaikilta osapuolilta niin paljon työtä, että voi olla vaikeaa saada vietyä neuvottelut läpi lain määrittelemässä lyhimmässä mahdollisessa neuvotteluajassa, joka on kuusi viikkoa. Kaikki osapuolet luonnollisesti haluavat, että tämä epävarmuuden aika on mahdollisimman lyhyt. Neuvottelut alkoivat 29.9.2003 ja alusta lähtien neuvotteluja on käyty yhteistyössä ja hyvässä hengessä, eikä työtaistelutoimenpiteisiin ole syytä. Työnantaja katsoo, että työtaistelutoimenpide on laiton. Työnantaja ymmärtää henkilöstön tunteita ja sen, että YT-neuvottelujen tuoma epävarmuus aiheuttaa turhautumista. Olemme kuitenkin vakuuttuneita, että neuvottelut voivat jatkua. Lisätietopyynnöt: Anna-Mari Salokorpi, viestintäpäällikkö, Schering Oy, puh. (02) 333 2449 Lisätiedot: Jean-François Grenier, toimitusjohtaja, Schering Oy puh. (02) 333 21 Schering Oy Schering Oy on dynaaminen tutkimukseen panostava lääketeollisuusyritys ja johtava asiantuntija omilla osaamisalueillaan. Suomalainen Schering Oy on Schering AG:n tytäryhtiö ja konsernin pohjoisin osaamiskeskus. Vastaamme lääketieteen haasteisiin tutkimalla, kehittämällä, valmistamalla ja markkinoimalla yksilöllisiä, innovatiivisia ja elämänlaatua parantavia lääkkeitä sekä yhdistämällä diagnoosin, sairauksien ennaltaehkäisyn, hoidon ja seurannan. Kehitämme ja laajennamme osaamistamme verkostoitumalla ympäri maailmaa parhaiden terveydenhuollon ammattilaisten, tutkijoiden ja lääketeollisuuden kanssa. Tavoitteenamme on kehittää ja valmistaa turvallisia ja korkealaatuisia lääkevalmisteita, jotka parantavat potilaiden elämänlaatua. Tuotekehityksemme, tuotantomme sekä koti- ja ulkomaan markkinointimme ansiosta olemme merkittävä osa kansainvälistä Schering- konsernia. Turun tuotantolaitoksemme on yksi Schering AG:n viidestä johtavasta tuotantolaitoksesta. Kansainvälinen liiketoimintamme tuo liikevaihdostamme 80 prosenttia. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00920/wkr0002.pdf