SexStep kokoaa helsinkiläisnuoret 27.-28.10.2003

Tiedotusvälineille 27.10.2003 Julkaisuvapaa klo 12 SexStep kokoaa helsinkiläisnuoret 27.-28.10.2003 Nuorille tarkoitetun seksuaaliterveystapahtuman kohderyhmänä ovat helsinkiläiset yläastelaiset ja lukion 1. luokkalaiset. Kaapelitehtaalla 27.-28.10. pidettävän SexStepin järjestävät Väestöliiton Nuorten Avoimet Ovet sekä lääkeyritys Schering Oy. Ainutlaatuinen tapahtuma valistaa nuoria seksuaaliterveydestä. "On todella hienoa havaita, että SexStep -tapahtumalle on ilmiselvästi tilaus! Kahden tuhannen kävijän tavoitteemme tullee täyttymään näiden päivien aikana", arvioi tuotepäällikkö Katja Korsman Schering Oy:stä, samalla kun hän uskoo tapahtuman lisäävän nuorten vastuuntuntoa seksuaaliterveydestään. Seurustelun pelisäännöt ja ehkäisy Väestöliiton Nuorten Avoimet Ovet järjestää seksuaalikasvatusluennon aiheesta Seurustelun pelisäännöt ja ehkäisy. "Koululaisille pidettäviä seksuaaliopetustunteja pyydetään meiltä jatkuvasti enemmän kuin ehdimme niitä pitää. SexStep -tapahtuma tarjoaa meille mahdollisuuden tavoittaa suuri määrä oppilaita", iloitsee projektivastaava Pia Brandt Väestöliitosta. Seurustelu on paljon muutakin kuin seksiä, mutta seksin tullessa ajankohtaiseksi on ehkäisystä huolehtiminen jokaisen etuoikeus. Ehkäisyä & Rakastamista SexStepin ensimmäisenä päivänä avataan myös nuorille suunnatut Ehkäisyä & Rakastamista -internetsivut osoitteessa www.ehkaisya-rakastamista.fi. "Internetsivusto madaltaa tyttöjen kynnystä käydä vastaanotolla ja kertoo, kuinka toimia seksuaaliterveyttä koskevissa asioissa" toivoo lääketieteellinen johtaja Tarja Bützow. Kannustava esimerkki Helsinkiläisnuoret saapuvat SexStepiin opettajiensa kanssa, sillä tapahtuma on suunniteltu täydentämään koulujen terveystiedon opetusta. Luentojen lisäksi SexStepissä on mukana joukko näytteilleasettajia, jotka ovat kiinnostuneita nuorista ja haluavat tukea nuorten pärjäämistä murrosiästä aikuisuuteen. Näyttelyssä voi tutustua Helsingin kaupungin nuorille tarjoamiin palveluihin sekä kirkon, nuorisopoliisin ja useiden kansalaisjärjestöjen toimintaan. "SexStepin yhteydessä järjestämme erityisesti kouluterveydenhoitajille ja opettajille suunnitellun seminaarin. Tähän seminaariin ovat tervetulleita kaikki ympäri maata", Scheringin Katja Korsman kertoo. Väestöliiton Pia Brandt kannustaa muitakin tahoja järjestämään pelkästään nuorille räätälöityjä terveystapahtumia eri puolille Suomea. Haastattelu- ja lisämateriaalipyynnöt: viestintäpäällikkö Tiina Hailla, puh. (09) 6850 4434/ tiina.hailla@schering.fi Lisätietoja Schering Oy:stä antavat: tuoteryhmäpäällikkö Katja Korsman, puh. (09) 6850 4437/ katja.korsman@schering.fi tai lääketieteellinen johtaja Tarja Bützow, puh. (09) 6850 4416/ tarja.butzow@schering.fi Väestöliitto, projektivastaava Pia Brandt, puh. (09) 616 22236/ pia.brandt@vaestoliitto.fi www.schering.fi www.vaestoliitto.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00430/wkr0002.pdf