Strategisten toimintojen uudelleenarviointi johtaa YT-neuvotteluihin Schering Oy:ssä Turku, 22.9.2003, Schering Oy aloittaa yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut, joiden vaikutukset ulottuvat kaikkiin Schering Oy:n sektoreihin. Neuvottelujen aikana selvitetään, millaisia vaikutuksia ajoittain tehtävällä strategisten toimintojen uudelleenarvioinnilla on organisaatioon. Tavoitteena on luoda organisaatio, joka on sekä linjassa Schering Oy:n liiketoiminnan kanssa että tukee sitä ja on Schering- konsernin antamien toimintaedellytysten mukainen. YT-neuvottelut saattavat johtaa enimmillään 130 työtehtävän päättymiseen. Mahdollisiin toimenpiteisiin ryhdytään tämän vuoden aikana YT-neuvottelun päätyttyä. Kaikki tarvittavat toimenpiteet toteutetaan vuoden 2004 loppuun mennessä. Lisätietopyynnöt: Anna-Mari Salokorpi, viestintäpäällikkö, Schering Oy, puh. (02) 333 2449 Lisätiedot: Jean-François Grenier, toimitusjohtaja, Schering Oy puh. (02) 333 21 Schering Oy Schering Oy on dynaaminen tutkimukseen panostava lääketeollisuusyritys ja johtava asiantuntija omilla osaamisalueillaan. Suomalainen Schering Oy on Schering AG:n tytäryhtiö ja konsernin pohjoisin osaamiskeskus. Vastaamme lääketieteen haasteisiin tutkimalla, kehittämällä, valmistamalla ja markkinoimalla yksilöllisiä, innovatiivisia ja elämänlaatua parantavia lääkkeitä sekä yhdistämällä diagnoosin, sairauksien ennaltaehkäisyn, hoidon ja seurannan. Kehitämme ja laajennamme osaamistamme verkostoitumalla ympäri maailmaa parhaiden terveydenhuollon ammattilaisten, tutkijoiden ja lääketeollisuuden kanssa. Tavoitteenamme on kehittää ja valmistaa turvallisia ja korkealaatuisia lääkevalmisteita, jotka parantavat potilaiden elämänlaatua. Tuotekehityksemme, tuotantomme sekä koti- ja ulkomaan markkinointimme ansiosta olemme merkittävä osa kansainvälistä Schering- konsernia. Turun tuotantolaitoksemme on yksi Schering AG:n viidestä johtavasta tuotantolaitoksesta. Kansainvälinen liiketoimintamme tuo liikevaihdostamme 80 prosenttia. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/22/20030922BIT01300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/22/20030922BIT01300/wkr0002.pdf