Vaihdevuosioireiden hoitoa ei pidä laiminlyödä!

Vaihdevuosioireiden hoitoa ei pidä laiminlyödä! ANGELIQ® on uusi nopeatehoinen valmiste vaihdevuosioireisiin Suomen yli puoli miljoonaa menopaussi-ikäistä naista saavat tänä syksynä käyttönsä uuden tyyppisen hormonihoitovalmisteen. Sen uutuus perustuu nesteen kertymistä ja turvotusta ehkäisevään keltarauhashormoniin, drospirenoniin. - On aika lopettaa turha hormonihoidolla pelottelu ja suhteuttaa mahdolliset hoitoriskit oikeaan mittakaavaan! pamauttaa gynekologi Pirkko Brusila ja kertoo, että monet hänen vastaanotollaan käyvistä naisista syövät "salaa" hormonihoitovalmisteita välttääkseen syyllistetyksi tulemisen. Scheringin uusi matala-annoksinen hormonihoitovalmiste ANGELIQ® tehoaa nopeasti vaihdevuosioireisiin. Se sisältää uuden keltarauhashormonin, drospirenonin, jonka myönteiset vaikutukset tulevat esiin jo viikon käytön jälkeen. - Drospirenonin ansiosta ANGELIQ® ei aiheuta nesteen kertymisestä aiheutuvaa painonnousua, toteaa Scheringin lääketieteellinen johtaja Tarja Olkinuora ja kertoo tämän ominaisuuden olevan merkittävin ero muihin markkinoilla oleviin valmisteisiin. Tutkimusten mukaan valmisteella on verenpainetta normalisoiva vaikutus ja se ehkäisee osteoporoosia. ANGELIQ® on tarkoitettu vaihdevuosioireisiin naisille, joilla on kohtu tallella ja joiden menopaussista on kulunut vähintään vuosi. Scheringin uusin hormonihoitovalmiste on jo markkinoilla useassa Euroopan maassa. ANGELIQ® on saanut myönteisen vastaanoton ja sen myötä näissä maissa on alkanut uusi vaihe naisten hormonihoidossa. Keski-Euroopassa on yleistymässä naisten I'm fifty, so what?-ajattelu, joka korostaa keski-ikäisyyden myönteisiä puolia ja suo naiselle oikeuden huolehtia itsestään ja tehdä itsenäisiä valintoja myös oman terveytensä parhaaksi. Suomessa ANGELIQ® on peruskorvattava hormonihoitovalmiste ja sen hinta käyttäjälle on 0,44 E päivässä. Lisätietoja antavat Schering Oy:stä: lääketieteellinen johtaja Tarja Olkinuora, puh. (09) 708 8378, tarja.olkinuora@schering.fi tuoteryhmäpäällikkö Leena Kaikkonen, puh (09) 708 8384, leena.kaikkonen@schering.fi lisämateriaalipyynnöt: viestintäpäällikkö Tiina Hailla, puh. (09) 708 8339 tiina.hailla@schering.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT21210/wkr0001.pdf