Bazar Kustannus myy jatkossa myös A-kustannuksen kirjoja

Bazar Kustannus Oy ja A-kustannus Oy ovat tehneet edustussopimuksen koskien A-kustannuksen kustantamien kirjojen ja kalenterien myyntiä. Tuotteiden myynti siirtyy sopimuksen myötä pääosin Bazar Kustannukselle. Sopimus astuu voimaan heti.

Merkittävimmän sopimustuotekokonaisuuden muodostavat Mondon matkaoppaat. Matkaoppaita on kustannettu vuodesta 2005 lähtien, ja tällä hetkellä myynnissä on 25 nimikettä. A-kustannus vastaa jatkossakin kirjojen kustantamisesta.

Uuden järjestelyn avulla halutaan parantaa tuotteiden saatavuutta.

─ Yhteistyön myötä voimme tarjota Mondon suosittuja opaskirjoja yhä laajemmalle yleisölle, sanoo julkaisujohtaja Eve Vaasmaa A-lehdistä.

Sopimus laajentaa Bazar Kustannuksen myyntivalikoimaa merkittävästi. Kustantamo julkaisee vuosittain noin 30 uutta teosta.

─ Bazar Kustannus julkaisee käännöskirjallisuutta eri puolilta maailmaa. Haluamme tarjota lukijoille elämyksiä ja ennen kaikkea hyvää lukemista. Mondon matkaoppaat täydentävät valikoimaamme loistavasti, toteaa kustantamon johtaja Markus Lähdesniemi.

A-kustannus on osa A-lehdet-konsernia. Mediataloon kuuluvat A-lehdet Oy, A-kustannus Oy ja A-lehdet Dialogi Oy. Emoyhtiö on vuonna 1933 perustettu A-lehdet Oy.

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää. Suomessa Bazar Kustannus julkaisee pääasiassa käännöskirjallisuutta, mutta tavoitteena on myös tehdä suomalaista kirjallisuutta tunnetuksi muissa Pohjoismaissa. Kustantamon kirjailijoita ovat muun muassa John Boyne, Paulo Coelho, Ildefonso Falcones, Katherine Pancol, Christian Rönnbacka ja Cecilia Samartin.

Lisätiedot

Bazar Kustannus Oy, viestintäpäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, s-posti vilja@bazarkustannus.fi