Christian Rönnbacka vie lukijan poliisin peitetoiminnan maailmaan

Bazarin uuden kotimaisen dekkaristin Christian Rönnbackan romaani Operaatio Troijalainen on ensimmäinen osa rikosylikonstaapeli Antti Hautalehdosta kertovassa dekkarisarjassa.

Rikosylikonstaapeli Antti Hautalehto on yksinäinen susi. Pohjalaismies on muuttanut Etelä-Suomeen työn perässä, mutta pohjalaisuus ei ole vuosien aikana miehestä kulunut. Hiukan alle 40-vuotias ryhdikäs jääräpää ottaa työnsä henkilökohtaisesti, jopa yksityiselämänsä kustannuksella. Aikaisempi työ Keskusrikospoliisin tiedusteluosastolla ja vuoden virkamiesvaihto Tukholmassa söivät Antin parisuhteen.

Saadakseen kansainvälisen huumeliigan tilille poliisi soluttaa Antin vaaralliseen peitetehtävään. Hänestä tulee pikkurikollinen Harri Kvick, joka värvätään huumeliigan juoksupojaksi Helsingissä.

Operaatio Troijalainen kertoo aiemmin vähän kuvatusta Suomen poliisin peitetoiminnasta. Teos aloittaa rikosylikonstaapeli Antti Hautalehdosta kertovan dekkarisarjan. Bazar julkaisee romaanin ruotsiksi syksyllä 2012.

Kuten dekkarisarjansa päähenkilö Hautalehto myös kirjailija Christian Rönnbacka (s. 1969) on syntynyt Pohjanmaalla. Evijärveltä kotoisin oleva Rönnbacka asuu nyt neljän poikansa, vaimon ja kahden koiran kanssa Sipoossa. Hän on toiminut poliisina pääkaupunkiseudulla ja Keskusrikospoliisissa. Tällä hetkellä Rönnbacka työskentelee vakuutusetsivänä.

Sidottu /  349 s.
ISBN: 978-952-5637-71-7

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Pikafaktat

Tweettaa
Christian Rönnbacka työskentelee vakuutusetsivänä.