David Safierin Huono karma naurattaa

Saksalaisen käsikirjoittajan David Safierin esikoisromaani Huono karma on hulvaton tarina siitä, miten voi käydä, kun elämä karkaa käsistä.

Elämän ruuhkavuosissa viilettävällä Kim Langella on kaikkea: ihana, rakastava perhe ja loistava ura televisiossa. Mutta Kim pettää aviomiestään, laiminlyö lastaan ja kiukuttelee alaisilleen. Uransa huipulla ollessaan Kim kuolee – ja syntyy uudelleen, muurahaiseksi. Buddhan neuvojen ja kohtalotoverinsa Casanovan tuella hän yrittää vähitellen kerätä itselleen hyvää karmaa ja palata kotiin perheensä luo, mutta elämä jälleensyntymisopin mukaan ei ole helppoa.

Huono karma on romaani, joka koettelee lukijan nauruhermoja. Se kuvaa nuoren uranaisen arkea raadollisimmillaan ja nostaa herkullisesti esille mitä kummallisimpia kompastuskiviä. Uskomattomat tapahtumat ja juonenkäänteet vievät päähenkilö Kim Langea hyönteisen ruumiista paremman karman avulla kohti kotia. Tarina on traaginen mutta hauska.

Saksalainen David Safier (s. 1966) on tehnyt näyttävän uran käsikirjoittajana. Hänen käsikirjoittamansa televisiosarja Berlin, Berlin sai kansainvälisen Emmy Awardin parhaasta komediasta vuonna 2004. Sarja on esitetty myös Suomessa nimellä Nuori nainen Berliinissä. Safier on kirjoittanut neljä romaania, joista Huono karma on hänen esikoisteoksensa. Romaania on myyty pelkästään Saksassa yli 1,6 miljoonaa kappaletta. Kirjan käännösoikeudet on myyty 26 maahan. Safierin toinen romaani Jesus liebt mich julkaistaan suomeksi vuonna 2012.

Saksankielinen alkuteos: Mieses Karma
Suomennos: Tiina Hakala
Sidottu /  279 s. / ovh 30 €
ISBN 978-952-5637-28-1

”Kärkevä, kiihkeä, absurdi, terävä, hauska, surullinen.”
Publishing Trends, Iso-Britannia

LIITTEET: Huono karma_etukansi, David Safier © Andrea Diefenbach