Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailun voittajien julkistamistilaisuus

Tervetuloa kuulemaan Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailun tulokset. Kilpailu järjestettiin syksyn 2011 aikana suomenkielisen perusopetuksen piiriin kuuluville yhdeksännen luokan oppilaille. Sen tavoitteena oli nuorten lukutaidon ja lukemisharrastuksen edistäminen sekä nuorten mielenterveystyön tukeminen. Kilpailuraadille lähetettiin lähes 600 kirjoitusta noin 140 oppilaitoksesta ympäri Suomea. Kansanedustaja Jani Toivola ja MLL:n pääsihteeri Mirjam Kalland puhuvat tilaisuudessa omakohtaisesti nuoruudesta ja unelmista.

Aika: pe 27.1.2012, klo 14–14.45
Paikka: Luotain-lava, Educa-messut, Helsingin Messukeskus

14.00 Tervetulotoivotus, kustantamon johtaja Ritva Holmström, Bazar Kustannus
Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailun suojelijan, kirjailija Paulo Coelhon videotervehdys
14.05 MINUSTA TULEE ISONA MINÄ! Unelmien, tarinoiden ja tavoitteiden kautta kohti   itseni näköistä elämää, kansanedustaja Jani Toivola
14.20 Kirjat ja kirjoittaminen elämän kudoksessa, pääsihteeri Mirjam Kalland, Mannerheimin Lastensuojeluliitto
14.35 Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailun voittajien julkistaminen ja palkitseminen. Ritva Holmström lukee yleisölle voittajan kirjoituksen.
─14.45

Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailusta

Kirjoita unelmasi! -kirjoituskilpailun järjestää Bazar Kustannus Oy yhdessä opetusalan ammattitapahtuman Educan, Elisa Oyj:n, Kirjavälitys Oy:n, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n sekä Äidinkielen opettajain liitto ry:n kanssa. Kilpailun suojelijana toimii brasilialainen kirjailija, YK:n rauhanlähettiläs Paulo Coelho.

Parhaista kilpailuun osallistuneista kirjoituksista kootaan teos, joka julkaistaan Educa-messuilla sähkökirjana ja myöhemmin painettuna kirjana. Kirjan myynnistä saatavat tulot ohjataan MLL:n lasten ja nuorten auttavan puhelimen ja netin käyttöön.  Palkintoina parhaille kirjoittajille lahjoitetaan Samsungin tablettitietokoneita, sähkökirjoja sekä lisäpalkintoina Bazarin kirjapaketteja.

Palkintoraatiin kuuluvat Bazar Kustannus Oy:n kustantamon johtaja Ritva Holmström, Elisa Kirja -palvelun sisältövastaava Anne Mäkijärvi, Kirjavälitys Oy:n myyntipäällikkö Jouko Jokinen, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n järjestöasiamies Jenni Arnkil, Suomen Messut Osuuskunnan tiedottaja Teija Armanto sekä Äidinkielen opettajain liiton toiminnanjohtaja Anne Helttunen.

Lisätietoja