Kuninkaiden kuolema jättää Britannian kohtalon soturi Uhtredin käsiin

Soturi Uhtredin tarina jatkuu maailman suosituimman viikinkisarjan kuudennessa osassa. Kuninkaiden kuolema kertoo siitä epävarmasta ajasta, joka koitti Englannissa kuningas Alfredin kuoltua.

Kuningas Alfredin kuoltua kuninkaan seuraajaksi nimetty Edward on vaarassa. Kruunua havittelevat myös muut tahot. Kuninkaan soturina pitkään palvellut Uhtred joutuu punnitsemaan, jatkaako nyt uuden kuninkaan joukoissa vai luovuttaako taistelun ja antaa kauan kasvaneen unelman yhtenäisestä valtakunnasta kaatua. Kuinka vahvaa on se veri, joka sitoo tanskalaista syntyperää olevan ja viikinkien joukossa kasvatetun soturin englantilaisten leiriin?

Kuninkaiden kuolema on raaka ja tuskainen tarina lojaaliudesta ja sitoutumisesta. Uuden valtakunnan kohtalo lepää vastahakoisen soturin käsissä.

Bernard Cornwell on syntynyt vuonna 1944 Lontoossa. Hän menetti vanhempansa sodassa ja hänet adoptoitiin Essexiin. Cornwell on opiskellut Lontoon yliopistossa teologiaa ja journalistiikkaa sekä työskennellyt muun muassa opettajana. Cornwell työskenteli BBC Televisionille yli kymmenen vuotta eri tehtävissä. Cornwell rakastui amerikkalaiseen naiseen ja aloitti kirjailijan uransa saadakseen oleskeluluvan maahan. Pariskunta on ollut naimisissa vuodesta 1980 lähtien. Cornwellin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 20 miljoonaa kappaletta.

Englanninkielinen alkuteos: The Death of Kings
Suomennos: Ulla Lempinen
sidottu / 388 sivua
ISBN 978-952-279-013-2

”Häntä on kutsuttu tarinankerronnan mestariksi. Hän on kuitenkin paljon enemmän.”
Telegraph

Bazar Kustannus Oy, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola, 040 755 3319, vilja @ bazarkustannus.fi

LIITTEET: Kuninkaiden kuolema_etukansi, Bernard Cornwell © Kelly Campbell