Lehdistötilaisuus: Bazarin syksy 2012

Tervetuloa kuulemaan 10-vuotiaan Bazarin syksystä ja tapaamaan ruotsalaista kirjailijaamme Mikael Bergstrandia. Tilaisuudessa julkistetaan Bergstrandin ensimmäinen suomennettu romaani Delhin kauneimmat kädet

Aika: torstai 6.9. klo 12–14
Paikka: Bar Socis, Ravintola Seurahuone, Kaivokatu 12, Helsinki

12.00    Lounastarjoilu
12.30    Tervetulotoivotus, kustantamon johtaja Ritva Holmström
12.35    Syksyn 2012 kirjoja ja kirjailijavieraita, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola
12.45    Mikael Bergstrand, Delhin kauneimmat kädet
13.15    Syksyn 2012 kirjoja, myyntipäällikkö Markus Lähdesniemi
13.30–  Kysymyksiä ja keskustelua

Ilmoittaudu tilaisuuteen 3.9. mennessä!

Ilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet

Bazar Kustannus Oy, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja(at)bazarkustannus.fi

Kirjailijavieras

Mikael Bergstrand (s. 1960) on malmöläinen sanomalehtimies. Bergstrand on työskennellyt pitkään toimittajana Sydsvenskan-lehdessä. Viime vuosina toimipaikkana oli Intia, jossa hän toimittajan työn ohella teki töitä matkaoppaana. Takaisin Ruotsiin Bergstrand muutti keväällä 2011. Bergstrand on kirjoittanut kuusi kirjaa. Delhin kauneimmat kädet ilmestyi Ruotsissa elokuussa 2011, ja se on kirjailijan ensimmäinen suomennettu teos.

Delhin kauneimmat kädet on oivaltava ja hauska tarina elämäänsä kyllästyneestä miehestä, joka kohtaa uuden kulttuurin ja odottamattoman, uuden elämän Intiassa. Silloin kun Göran Borg ei surffaile jalkapallonörttien blogeissa hän ajattelee ex-vaimoaan Miaa. Göranin urakehitys on jämähtänyt paikoilleen, hiusraja kiipuaa ylöspäin ja housujen vyötärönauha kiristää. Kun synkkä talvisade valuu Malmön yllä, Göran miettii voisivatko asiat olla enää yhtään huonommin. Kyllä voivat. Göran saa potkut, matkustaa Intiaan, tapaa kauniin intialaisnaisen Preetin ja rakastuu. Mutta… Preeti on naimisissa mahtavan teollisuuspampun kanssa. Kirja ilmestyy 6.9.2012.